اسداللهی:استانی شدن انتخابات مجلس سطح انتخاب مردم را افزایش می دهد

عضو هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس معتقد است: مزایای استانی شدن انتخابات مجلس از هزینه ها معایب آن بیشتر است.

غلامرضا اسداللهی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص طرح مجلس برای استانی شدن انتخابات نهاد قانون گذاری کشور اظهارکرد: مزایای استانی شدن انتخابات مجلس از معایب و هزینه های آن بیشتر است چراکه با اجرای این طرح، نخبه گزینی شده و سطح انتخاب مردم را افزایش پیدا می کند.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروجی های مجلس باید خروجی های کارشناس شده ای باشد تا بتواند مشکلات کشور راحل کنند، افزود: در حال حاضر متاسفانه 80 درصد از وقت نمایندگان به پیگیری مسائل حوزه انتخابیه آن ها اختصاص دارد و این موضوع باعث شده است که نمایندگان وقت کمتری برای بررسی طرح ها و لوایح داشته باشند.
وی با بیان اینکه این موضوع باعث شده است که الحاقیه ‌و الصاقیه های طرح ها و لوایح بیشتراز گذشته باشد، خاطرنشان کرد:این وضعیت، جزء وظایف نانوشته نمایندگان است اما اگر نماینده ای در پیگیری امور حوزه انتخابیه خود، وقت کمتری بگذارد، نگاه ملی تر و آینده نگرانه تری به مسائل کشور خواهد داشت.
اسداللهی ادامه داد: از سویی دیگر، متاسفانه سیستم طوری نیست که اعتبارات و امکانات، خود به خود به همه مناطق برسد. بنابراین همه این شرایط دست به دست هم داده است که پیگیری مطالبات منطقه ای وقت نمایندگان را بیشتر از وقتی که او برای قانون گذاری می‌گذارد، بگیرد.
وی تصریح کرد: استانی شدن انتخابات، ممکن است در کوتاه مدت شرایطی را به وجود اورد که نگاه کمتری به مناطق دور دست و محروم نشود اما اگر خروجی های مجلس خوب باشد و قوانین کارشناسی شده ای از مجلس خارج شود و نظارت دقیقی نیز بر اجرای این قوانین صورت گیرد،این مشکلات حل می شود و به نوعی توازن منطقه ای ایجاد می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از دغدغه های نمایندگان این است که امکان دارد با اجرای این طرح، ارتباط مردم با حاکمیت و مسئولان قطع بشود، تاکید کرد: برای این مسئله باید سازو کاری بیندیشیم که ارتباط مردم و نماینگان کماکان حفظ شود یعنی باید به گونه ای طراحی شود که نمایندگان موظف باشند برای سرکشی به مناطقی از حوزه انتخابیه که حضورآن ها در آنجا نیاز است، بروند و در جریان مشکلات مردم قرار گیرند.
این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: در مجموع، مزایای این طرح بسیار زیاد است و ما اگر بتوانیم همزمان موضوع توسعه احزاب را نیز در کشور به پیش ببریم کیفیت انتخاب مردم به مراتب از وضعیت موجود بهتر خواهد شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    1 2
    آقای اسد اللهی شما در طول مدت خدمت 8ساله برای حوزه انتخابیه تان سنگ تمام گذاشتید از زحمات شما سپگذاریم ،اما می توانستید به مناطق محروم بیشتر توجه کنید نه سرمایه داران و سرمایه گذاران که حامیان اصلی شما هستند.