نماینده تهران در مجلس نهم گفت:داعش را نیروهای یهودی و استکبار به وجود آوردند که جهان اسلام را به خودش مشغول کنند تا رژیم صهیونیستی فراموش شود.

حجت الاسلام روح الله حسینیان در گفت وگو با خبرآنلاین درباره شرایط  داعشو چگونگی تحلیل این پدیده نظامی، گفت:در این مورد   باید بگوییم داعش گروه قدرتمندی بودند که کشور سوریه را به زانو در آورد و تا نزدیکی ساقط کردن حکومت این کشور پیش رفتند. در عرض مدت کوتاهی بسیاری از سرزمین های عراق را اشغال کردند.
حسینیان با بیان اینکه داعش دست ساخته استکبار و مرتجعین منطقه است، افزود: مرتجعین منطقه پول این گروه را تهیه کردند و ابرقدرت ها اطلاعات وآموزش کافی به آنها دادند و شاید کمترین نیرویی داشته باشیم که این همه در سطح عالی آموزش نظامی دیده باشند.

وی با اشاره به کمک مستشاری جمهوری اسلامی به عراق و سوریه، اظهار داشت:همه دنیا اذعان دارند دولت سوریه به خاطر حمایت دولت ایران و در راس انها سپاه پاسداران هنوز مانده است و اگر در عراق دولت این کشور هم موفقیتی داشته به اذعان خود مقامات این کشور به دلیل حمایت های ایران بوده است .

حسینیان با بیان اینکه باید بدانیم داعش نیروی قدرتمندی است و به این زودی ریشه کن نخواهد شد ، اظهار داشت:تحلیل بنده بر این اساس است که دنیا هم اجازه نمی دهد داعش از بین برود چون این گروه را نیروهای یهودی به وجود آوردند که جهان اسلام را به خود مشغول کنند تا رژیم صهیونیستی فراموش شود.بنابراین ابر قدرت ها کج و دار مریض با داعش برخورد خواهند کرد تا حالت«نه پیروزی و نه شکست قطعی» در برابر داعش حفظ شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا معتقد است داعش بیش از حد در ایران بزرگنمایی شد، گفت: نه این طور نیست؛ واقع این است که این گروهک دو دولت را تا نزدیکی های سقوط برده اند .چطور ما می توانیم چشممان را روی هم بگذاریم و بگوییم داعش اهمیتی نداشته و ما به این گروه اهمیت دادیم.

/17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    5 11
    من با آقای حسیسنیان تو اکثر مواضعشون اختلاف دارم ولی این یه حرف رو درست میگه
    • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      2 2
      به نظرم داعش را از بين مي برند چون اين بار آشداعش خيلي شور شده و مجبورند دورش بريزند حالا دوباره يك آش ديگهداعشي ديگر مي پزند
  • ذاکر A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    8 4
    انشاالله با قدرت و توان ایران اسلامی ، داعش که سهل است آن غده سرطانی اسرائیل را نیز از بین خواهیم برد
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    4 0
    يکي رو معرفي کنين يه دفعه اخه هر روز يه کشور جديد ميگين گيجمون نکنين ديگه
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    1 0
    باش
  • حسن US ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    دنیارو داره یهود و صهیونیسم میگردونه حتی امریکا داعش که چیزی نیست یهود میخواد حکومت شیطان را قالب کن و برای همین با ایران مشکل دارند چون ایران دنبال حکومت اسلام هست و همه این فتنها برای ضعیف کردن ایران عزیز است