ایسنا نوشت:

نوری مالکی، سخنان نخست‌وزیر عراق را مبنی بر حضور 50 هزار "نظامی فضایی" که طی هشت سال دوران ریاست مالکی در نهادهای نظامی تحت رهبری وی بوده‌اند، نادرست خواند.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق و معاون رئیس جمهوری این کشور در پاسخ به سوالی درخصوص سخنان حیدر العبادی، مبنی بر حضور 50 هزار سرباز فضایی (سرباز خیالی) در نهادهای نظامی عراق گفت: این سخنان به هیچ‌وجه درست نیست و ارتش در ساختاری سالم از وجود سربازهای با هویت جعلی خالی است جز موارد نادری که آنها نیز تحت پیگرد قرار دارند و تعدادی از عاملان آنها نیز مجازات شدند.

پیشتر حیدر العبادی در سخنانی اعلام کرد که توانسته طی یک ماه بررسی دقیق اوراق شناسایی نام 50 هزار سرباز خیالی و با وجود جعلی را در گردان‌های نظامی کشف کند.

در مقابل نوری مالکی نیز در واکنش به سخنان العبادی اعلام کرد که این پدیده در درون وزارت کشور وجود دارد که بیشتر شامل مسوولان و استاندارها می‌شود و مساله آنان در حال پیگیری است.

نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق در سخنانی از مسوولان اجرایی و قانون‌گذار خواست تا در این خصوص اطلاعات و ارقام صحیح را ارائه کنند تا در پارلمان و عرصه‌های سیاسی کشور تنش و شبهه‌ای ایجاد نشود.

مالکی درخصوص این رقم اعلام شده افزود: ملاک چهار گردان نظامی این است که 48 هزار سرباز و افسر نظامی داشته باشد پس چگونه ممکن است که تعداد نظامیان با هویت جعلی 50 هزار تن باشد؟

نوری مالکی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد که میان اصطلاح سرباز فضایی که اسمشان ثبت شده ولی وجود خارجی ندارند و حقوقشان را معاونشان تحویل می‌گیرد با کسانی که از خدمت فرار کرده‌اند اشتباهی رخ داده است.

مالکی تصریح کرد: بله، در 4 یگان نظامی ارتش کسانی بودند که پس از حوادث ایجاد شده توسط داعش از موصل و صلاح‌الدین فرار کردند که حقوق آنها سریعا قطع شد و هیچ چیز از ارتش دریافت نکردند که هم‌اکنون هم تحت پیگرد قرار دارند و صحیح نیست که نام سربازان فضایی به آنها داده شده چراکه آنها از جنگ فرار کردند و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

مالکی درخصوص سخنان مطرح شده توسط حیدر العبادی گفت: امیدواریم که افراد قبل از صحبت از هر چیزی ابتدا از منابع دقیق اطلاعات درست را دریافت کنند تا اینکه در دستگاه‌های امنیتی، مدنی و دولتی کشور تنشی ایجاد نشود.

نوری مالکی ارجاع پرونده عاملان در این قضیه به دادگاه را خواستار شد چراکه به عقیده وی این افراد مظهر فساد بوده و حضور آنها در کشور خطرآفرین است و باید هرچه سریع‌تر مجازات شوند.

وی در پایان افزود: صحبت از چنین مسائلی باعث برانگیختگی افکار عمومی و همچنین فروپاشی ارتش کشور مقابل تندروها می‌شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =