ایسنا نوشت:

صادق خرازی در سخنرانی خود در دانشگاه علامه طبباطبایی با اشاره به پیشرو بودن دانشگاه در تحولات سیاسی و اجتماعی کشورمان خاطرنشان کرد: در 8 سال گذشته گام‌هایی برداشته شد که ننگ تاریخ دانشگاه بود. دانشجویان از تحصیل بازنشسته شدند، اساتید به صورت اجباری بازنشسته شدند، منتقدان در دانشگاه ساکت شدند و فضای امنیتی در دانشگاه حاکم شد. درواقع زمستان سردی در دانشگاه حاکم شد اکنون ما باید تلاش کنیم تعریف مجددی از تحولات جامعه و دانشگاه داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب  افزود:  اکنون ما باید به فکر احیای وضع گذشته باشیم و به دانشجو هویت و حریّت بدهیم. دانشگاه باید به دنبال نقش آفرینی خود باشد. زنگ خطر زمانی به صدا درمی‌آید که دانشجو فاقد بینش سیاسی باشد. امروز شاهدیم که چنین اتفاق ناگواری رخ داده، حزبی کردن دانشگاه خدمت به توسعه کشور نیست. ای کاش می‌فهمیدیم بین سیاست در دانشگاه و حزبی کردن دانشگاه چه فاصله بزرگی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله مصباح یزدی گفت: آنکه می‌گوید مردم صلاحیت و لیاقت ندارند خود نتوانسته با مردم ارتباط برقرار کند. امام خمینی و رهبری قدردان مردم بوده و مردم هم قدردان رهبران خود هستند. چگونه است که می گویید مردم لیاقت این رهبری را ندارند؟ امروز امنیت و آسایش شما توسط همین مردم تامین شده است.

سفیر سابق کشورمان در فرانسه با بیان این‌که مردم دارای شعور اجتماعی بوده و هنگام احساس خطر به میدان می‌آیند گفت: مردم ولی نعمت حاکمان خود هستند. مردم ایران به قید وثیقه آزاد نیستند. مردم ایران آزادند چون آزادی در ذات انسان است. انقلاب اسلامی بدون مردم هیچ هویتی ندارد. آنان که سخن از حذف مردم می‌زنند نباید در مسئولیت قرار گیرند زیرا امام و رهبری خود را خادم مردم می‌دانند.

خرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در 8 سال گذشته دولت احمدی نژاد فضای کشور را آلوده به هیجان‌های دروغین کرد افزود: آن‌ها با احساسات مردم بازی کردند و فضا را دوقطبی و احساسی کردند. آن‌ها اعتراضات مردمی و دانشجویی را با اصل نظام مرتبط کردند. اصلاح طلبان با اصالت نظام هیچ مشکلی ندارند اما احمدی نژاد اعتراض اصلاح‌طلبان را با اصل نظام پیوند می‌زد.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه ده‌ها سال طول می‌کشد تا مشکلات ناشی از دولت احمدی نژاد رفع شود خاطرنشان کرد: آن‌ها توزیع فقر را با عدالت طلبی یکسان کردند. اکنون باید بپذیریم ما در آغاز راهیم پس باید با عقلانیت کامل و به دور از احساسات و با شعارهای منطقی حرکت کنیم. وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: دولت گذشته همه چیز را به مزاح می‌گرفت. گفته بودند یک کودک با قابلمه غنی‌سازی می‌کند این توهین به دستاوردهای مردم و دانشمندان است. آن‌ها مردم را به بازی گرفته و گفتند قطعنامه کاغذپاره است. نتیجه چنین اقداماتی مشکلات این دولت در مذاکرات هسته‌ای است.

وی همچنین گفت: احمدی نژاد نتیجه عملکرد ما بوده پس باید مراقب باشیم تا احمدی نژاد دوباره تکرار نشود یعنی از دولت حمایت کنیم، وحدت داشته باشیم، منافع ملی را درک کنیم ما اگر به شعارهای اصلاح طلبی وفادار نبوده و با توهین و قهر فضا را ملتهب کنیم موفق نمی‌شویم.

به گزارش ایسنا صادق خرازی در پاسخ به پرسشی درباره حزب ندای ایرانیان گفت: این حزب اصلاح طلب بوده و آزادیخواهی و پیشرفت را وظیفه خود می‌داند. عده‌ای این حزب را در جهت رقابت با اصلاح طلبان می‌دانستند، در حالی که اصلاحات یک جریان بزرگ اجتماعی بوده که در درون خود ده‌ها تفکر و حزب را در خود جای داده است. این حزب از انتقاد استقبال می‌کند. ندای ایرانیان از بطن جامعه شکل گرفته است. در بهمن ماه سال جاری اولین کنگره این حزب برگزار شده و دبیرکل شورای مرکزی و کمیته‌های این حزب مشخص می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رفتار مجلس در قبال رای اعتماد به وزاری پیشنهادی علوم گفت: روحانی به خوبی افکار عمومی جامعه و دانشگاه را سنجید و براین اساس بر اصول خود مقاومت کرد. تشخیص روحانی ستودنی و قابل تکریم است. البته مجلس حق دارد به وزرا رای اعتماد ندهد نمایندگان مجلس هم نماینده مردم محسوب می‌شوند اما رفتار مجلس در این خصوص خصمانه بود.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    35 6
    این سخنرانی پاسخ روزنامه کیهان ورسالت است
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    15 41
    اقا نیامده داره جوسازی می کنه حرفتو بگو تهمت نزن
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    17 96
    عشق احمدي نژاد از دل محرومين ومستضعفين وازادگان عالم زدودني نيست و به كوري چشم دشمنان روز به روز برحقانيتش افزوده مي شود وشما از همين به هذيان افتاديد...
    • مسعود IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
      7 2
      یه نگاه به منفی ها بکن
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    53 19
    احمدی نژاد مایه فساد جامعه ایران بود
  • ميثم IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    40 11
    خيلي شجاعانه و در عين حال مودبانه بود. احسنت بر مغز متفكر جامعه اصلاحات
    • محمدصادق IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      0 0
      در محسنات ایشون که حرفی نیست ولی شما ایشون رو منصوب کردی به مقام مغز متفکر... ؟ این چجور نظری بود. از دو حال خارج نیست یا کم سن و سالی یا از گذشته تجربه نمی گیری...
  • حسين A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    36 11
    هيچوقت جريان انحرافي و دولت ناپاك كه هر روز فسادهاي گسترده اش فاش مشود تكرار نخواهد شد...
  • من IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    13 41
    در زمان مدیریت صادق خرازی در وزارت حارجه بلایی که او می گوید بر سر برخی نیروها در دانشگاهها افتاده، او و تیمش بر سر نیروهای حزب اللهی و وفادار به نظام در وزارت امور خارجه آوردند و سعی کردند انها را منزوی کنند.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
      3 2
      کدام بلایی ؟ چرا یکی شو نمی گی ؟ چرا کلی گویی می کنی برادر؟ این تهمت به ایشان و تیم او نمی چسبد
  • محمدرضا IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    1 0
    حضرت ايت الله مصباح ، ايا كس ديگرى را سراغ دارند كه ٢٧ سال در شوراى امنيت ملى جمهورى اسلامى ايران بوده باشد واز تمام اتفاقاتى كه برنظام رفته است خبرداشته ،وتصميم گيرى كرده باشند . كه حالا حضرت دشمن خونى ايشان شده اند . ايشان از اين مردم بيچاره ديگر چه انتظارى دارند
  • جاوید IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    4 8
    بابا این خرزی نمیدونستم اینقدر تندرو و سطحی نگر هستن.اصلاح طلبها حق دارن از این ننگ فاصله بگیرن.آیت الله مصباح منظورشون از مردمی که لیاقت این رهبری رو ندارن امثال خرازی ها و فتنه گران 88 و کسانی هستند که احساسی و ساده لوحانه رأی میدن عزیزم چون واقعا مشخصه رهبری رو قبول ندارن،بخاطر همین کج فهمی ها ست که داریم عذاب میکشیم.من تاحالا در مورد خرازی طور دیگه فکر میکردم ولی الان علنن میگم این آدم برای جامعه خطرناکه و بوی فتنه میده.
  • reza IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    7 0
    به نظرم با توجه به اینکه اقای مصباح سالیانه 15میلیاردو295میلیون تموان برای موسسه خود از مردم می گیرند حرف نزنند بهتر است. کاش یک حسابرسی از این موسسه انجام می شد
  • علي ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    2 1
    من باور نميكنم اقاي مصباح اين حرف را زده باشد
  • علی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    از تهمت زدن به جایی نمیرسیم . اگر جایی اشتباهی از هرکسی سهوا یا عمدا سر زده بهتر است در اصلاح آن بکوشیم و لجاجت نکنیم . هر کس دلیلی دارد واضح و روشن بیان کند . اذهان مردم را به خاطر منافع خویش پریشان نسازیم . به فرموده رهبر انقلاب مردم ولی نعمت مسئولین هستند . چرا بعضی ها زمانیکه مسئولیت ندارند به فکر خدمت به مردم و وقتی به پست و مقامی میرسند به فکر حکومت بر مردم هستند
  • رضا IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    16 0
    چرا درز زمان احمدی فریاد نزدید ومردم را اگاه نکردید حالا که اورفته سر وصدا می کنید حق باید در زمان خودش زد که جلوی ناحق گرفته شود حالا هر که مقصر بوده چه نفعی به حال ملت دارد ملت در مسائل اقتصادی سوخته ومی سوزد حالا حرفزدن دردی را دوا نمی کند چشمان تیزبین داشته باشید که از حق ودولت حق در زمان خودش دفاع کرده واز ناحق در زمان خودش شکایت کرده که امور اصلاح شود مردم از خواص انتظار دارند که از حق وناحق در زمان خودش فریاد بشنوند این چند سال هم تمام میشود بازدوباره عده ای می ایند واز اکنون شکایت می کنند باید کاری کرد که دولتها نتوانند به فکر وسلیقه خودشان رفتار کنند ونظر جمع ونخبگان را گرفته وبراساس ان برنامه ریزی نمایند
  • کاظم A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    3 0
    آفرین به شما
  • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 1
    آقای صادق خرازی به قول حافظ " نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند " با این حرفها بالشت راحتی زیر سر مردم نیندازید و بجاش تلاش کنید تا مردم حق رهبری امت را کاملا" ادا کنند ؛ که الان ادا نمیشه وظایف امت در برابر امام مشخصه . مطالعه کنید لطفا" . شاید هم میدونید و دارید طفره میرید . با حرفهای "دلخوش کننده " مردم رو گمراه نکنیم که گناهی است نابخشودنی