فارس نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی مجمع سابان، از ائتلاف چند کشور عربی با رژیم صهیونیستی علیه جنبش حماس خبر داد.
 «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه (16 آذر) با حضور در مجمع «سابان» متعلق به میلیاردر یهودی «حاییم سابان» وابسته به مرکز بروکینگز، در سخنان خود علاوه بر موضوع ایران (جزئیات بیشتر)، موضوع مهم دیگری درباره دولت‌های عربی منطقه خلیج فارس فاش کرد.

جان کری در این سخنرانی از تشکیل ائتلاف چند کشور منطقه با رژیم صهیونیستی با هدف فعالیت علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر داد.

کری در سابان گفت که به او گفته شده که چند کشور (عربی) آماده صلح [و سازش] با اسرائیل هستند و هدف این صلح نیز ایجاد ائتلاف با اسرائیل علیه جنبش حماس و گروهکهایی مانند داعش است.

وزیر خارجه آمریکا «خشونت کنونی» در خاورمیانه را دلیلی دانست که سبب به وجود آمدن مقدمات جهت تشکیل ائتلافی منطقه‌ای شامل اسرائیل و کشورهای عربی شده است.

کری در خلال صحبت خود از آنچه آن را اقدامات تروریستی در منطقه خواند، گفت که «شاهد احتمال شکل‌گیری صف‌بندی توافقی منطقه‌ای جدید میان کشورهایی هستیم که اشتراکات اندکی دارند اما همه در رد خشونت مشترکند».

کری هیچ اشاره‌ای به نام این کشورهای عربی نکرد اما گفت که این کشورها حاضر به صلح با اسرائیل هستند و توان این را دارند که ائتلاف منطقه‌ای جدیدی علیه حماس و گروهک داعش و گروهک «احرار الشام» (یکی از گرو‌ههای مسلح در سوریه) و گروهک «بوکو حرام» در نیجریه تشکیل بدهند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =