ایرنا نوشت:

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: دستیبابی به توافق با ۱+۵ صرفا با رعایت حقوق و درخواست‌های قانونی و بدون تبعیض حاصل خواهد شد.

به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، شمخانی در دیدار نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تداوم مذاکرات با ۱+۵ در پرونده هسته‌ای به منظور استیفای حقوق هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه را رویکرد مورد اجماع در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهارداشت: دستیابی به توافقی که تامین کننده خواست و منافع طرفین باشد صرفا با رعایت حقوق و درخواست‌های قانونی و بدون تبعیض حاصل خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی تلاش دولتمردان آمریکا برای وارونه جلوه دادن نتایج مذاکرات را دارای کارکرد تبلیغاتی در داخل این کشور عنوان کرد و افزود: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که فرزندان انقلاب و نمایندگان نظام اسلامی هستند که با پایمردی، تنها خواست و اراده واقعی مردم ایران را در مذاکرات پیگیری می‌کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این ملاقات با اشاره بر نقش و کارکرد منحصر به فرد مجلس شورای اسلامی در تولید قدرت ملی، ضرورت تبادل مستمر اطلاعات به منظور هم ذهن‌سازی مجموعه دستگاه های تاثیرگذار بر امنیت ملی را مورد تاکید قرار داد.

شمخانی امنیت مناسب در مرزها و عدم تاثیرپذیری محیط امنیتی کشور از بحران‌های جاری منطقه را نشان روشنی از اشراف و اقتدار قابل قبول دستگاه‌های امنیتی عنوان کرد و افزود: به دلیل توانمندی و ظرفیت ارزشمند دستگاه‌های دفاعی و امنیتی کشور، تهدید نظامی، ضعیف‌ترین فرضیه در برآورده های پیش رو می‌باشد.

وی با تبیین تاثیرگذاری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شکوفایی و توسعه کشور و همچنین مبارزه واقعی و بدون تنازل با فساد اقتصادی و اداری اظهارداشت: امنیت پایدار و فراگیر، در هم تنیدگی غیرقابل انکاری با رشد و پشرفت متوازن و همه جانبه دارد.

در این دیدار که دومین نشست مشترک در سال جاری می‌باشد طیف وسیعی از موضوعات دفاعی، امنیتی و سیاست خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه روسای کمیته‌های تخصصی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس به صورت جداگانه دغدغه‌ها و پیشنهادات نمایندگان مجلس را در موضوعاتی چون ضرورت تقویت بنیه دفاعی، امنیت مرزها، پرونده مذاکرات هسته‌ای، حقوق بشر و روابط سیاسی و امنیتی با کشورهای همسایه، متناسب با تهدیدات جدید و منافع بلندمدت جمهوری اسلامی مطرح کردند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =