ایرنا نوشت:

 سخنگوی 'استفان دی میستورا' نماینده سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه روز یکشنبه گفت که وی در ترکیه با سرکردگان تروریست های حلب برای بررسی توقف احتمالی درگیری در بخش هایی از این کشور جنگ زده، ملاقات خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، 'ژولیت توما' افزود که دی میستورا بزودی برای در میان گذاردن طرح خود با سران گروه های اصلی تروریستی مستقر حلب به 'غازی انتپ' ترکیه سفر خواهد کرد.

وی زمان دقیق مذاکرات با سرکردگان تروریست های حلب را مشخص نکرد.

دی میستورا برای برقراری آتش بس محلی در بخش هایی از سوریه و برای فراهم کردن زمینه برگزاری مذاکرات صلح به منظور پایان دادن به درگیری های این کشور، تلاش می کند.

وی طرح خود به نام 'توقف' درگیری ها را در اواخر اکتبر پس از چند سال تلاش ناموفق به منظور پایان دادن به بحران این کشور از راه مذاکره، اعلام کرد.

'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه تمایل خود را برای بررسی این طرح ابراز کرده است . از شهر حلب که پیشتر مرکز اقتصادی این کشور به شمار می رفت و از هنگام تهاجم تروریست ها در ژوییه 2012 به دو بخش تحت اشغال تروریست ها و تحت تسلط نیروهای دولتی، تقسیم شده، به عنوان مکان احتمالی برای آغاز اجرای این طرح نام برده شده است.

توما افزود: دی میستورا پس از مذاکرات در غازی انتپ برای پیگیری تلاش های سیاسی با اعضای گروه های مخالف دولت سوریه به استانبول سفر خواهد کرد.

بحران سوریه که با تلاش گروه های تروریستی مورد حمایت غرب برای سرنگونی حکومت سوریه شروع شد، وارد چهارمین سال خود شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    5 2
    همه تروریستن . ولی لشکر مختار ، حوثی ها ، ....... نیرو های مردمی