ایسنا نوشت:

بر اساس یک نظرسنجی جدید مشخص شد اکثریت آلمانی‌ها می‌خواهند آنگلا مرکل برای بار چهارم صدراعظم باشد و قریب به سه چهارم آنها معتقدند که این زن تمایل دارد تا پس از 2017 که مدت صدراعظمی‌اش تمام می‌شود، در قدرت بماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سال گذشته میلادی برخی از مفسران پیشروی آلمانی به این گمانه‌زنی پرداختند که آنگلا مرکل 60 ساله در میانه دوره سوم صدراعظمی‌اش احتمالا کناره گیری کرده و پیش از انتخابات آتی فدرال، جای خود را به جانشین‌اش بدهد.

اما یک سال مانده به پایان دور سوم صدراعظمی، مرکل از آنچنان سطح بالای محبوبیتی برخوردار شده که پیشینیانش نتوانستند این محبوبیت را کسب کنند و در همین حال، کاندیدای پیشرویی که می‌تواند جانشین مرکل 60 ساله شود، "اورسولا فون در لاین"، وزیر دفاع از حزب محافظه کار دموکرات مسیحی است.

این نظرسنجی چند روز پیش از حضور مرکل در کنگره سالانه حزب در کلن آلمان صورت گرفت.

در این نظرسنجی که توسط گروه Emnid و برای روزنامه بیلد یکشنبه انجام شد 56 درصد از شرکت کنندگان تمایل خود را بابت نامزدی مرکل برای چهارمین بار با هدف کسب سمت صدراعظمی اعلام کرده و 37 درصد هم مخالفت کردند. 74درصد هم گفتند که معتقدند مرکل می‌خواهد برای بار چهارم نامزد شود.

در آلمان پس از جنگ جهانی دوم، تنها هلموت کهل، پدر اتحاد مجدد آلمان توانسته بود چهار دوره صدر اعظم باشد.

در نظر سنجی جداگانه توسط شبکه خبری ARD نیز 67 درصد از شرکت کنندگان تایید کردند که مرکل کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

همچنین 39 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز فون درلاین را مورد تایید قرار دادند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =