ایرنا نوشت:

رییس پلیس راهور تهران بزرگ، تغییر رفتار شهروندان در حوزه‌های مختلف از جمله ترافیک را کاری سخت و زمان‌بر دانست و گفت: با نگاه جزیره‌ای و اقدامات بخشی دستگاه‌های این حوزه، نمی‌توان به اصلاح فرهنگ ترافیکی دست یافت.

سرهنگ سیدتیمور حسینی روز یکشنبه در همایش آموزش قوانین ترافیکی ویژه گروه‌های تئاتر آموزشی، همدلی، همراهی و همکاری دستگاه‌های این حوزه را عاملی مهم برای دستیابی به موفقیت در این حوزه اعلام کرد و افزود: کارهای خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیکی انجام گرفته که این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی در حوزه ترافیکی زیبنده جامعه اسلامی ما نیست اظهار کرد: رفتارهای ترافیکی مردم برگرفته از فرهنگ عمومی است و با اصلاح این فرهنگ به موفقیت های خوبی در حوزه ترافیک دست خواهیم یافت.

سرهنگ حسینی آموزش و مهندسی ترافیک را زیرساخت اصلی برای تردد مطلوب و مناسب وسائط نقلیه اعلام کرد و گفت: اجرای قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی رکن سوم این اصل است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: باتوجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم، تمام فشار به حوزه اجرای قوانین و مقررات وارد می‌شود که اقدام مناسبی نیست و باید بسترهای لازم در این زمینه فراهم شود.

وی کودکان و سالخوردگان را از آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیکی دانست و گفت: حفظ جان و سلامت این افراد از مهمترین اولویت‌های پلیس راهور است و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در این مراسم نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی را مهمترین عامل استفاده از گروه‌های تئاتر اعلام کرد و گفت: چند سالی است که از توان و ظرفیت گروه‌های تئاتر برای تحقق این موضوع مهم بهره گرفته می‌شود.

سرهنگ عین‌الله جهانی با اشاره به اینکه برنامه گروه‌های تئاتر در مدارس ابتدایی و مهدهای کودک به اجرا درمی‌آید افزود: در سال تحصیلی جاری ۲۳ گروه تئاتر در مناطق مختلف تهران این وظیفه مهم را به عهده دارند تا شاهد نهادینه شدن این فرهنگ در بین کودکان و نوجوانان باشیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =