ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری ترکیه با دفاع از ساخت کاخ جدید ریاست‌جمهوری موسوم به قصر سفید (آک سارای)، فاش کرد که این قصر 1150 اتاق دارد نه 1000 اتاق و گفت: کاخ باکینگهام در لندن که به خانواده سلطنتی انگلیس تعلق دارد با هزینه 8 میلیارد دلاری مالیات‌دهندگان این کشور ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی خود در استانبول گفت: کاخ جدید ریاست‌جمهوری 1000 اتاق ندارد بلکه بیش از 1150 اتاق دارد. این کاخ شخصی نیست بلکه به ملت تعلق دارد.

وی با اشاره به انتقادهایی که به ساخت پرهزینه این کاخ شده گفت: کاخ باکینگهام در لندن با صرف هزینه هفت تا هشت میلیارد دلاری ساخته شد و انگلیسی‌ها چندین کاخ همانند آن دارند که با پول مالیات‌دهندگان ساخته شده است. منتقدان خواهان رشد و ترقی کشور نیستند.

سال گذشته میلادی، رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که هزینه بازسازی و سرپا نگه داشتن کاخ باکینگهام و قصر وینسور بالغ بر 50 میلیون داده شده است که صدها بار کمتر از مبلغ اعلام شده توسط اردوغان است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که هزینه ساخت کاخ جدید ریاست‌جمهوری ترکیه 615 میلیون دلار است.

اردوغان در این سخنرانی گذری هم به تظاهرات اعتراضی سال گذشته پارک گزی زد و گفت: اگر دولت به موقع به این اعتراضات پایان نمی‌داد و گام موثری را برای توقفش انجام نمی‌داد، احتمالا به یک قیام بدل می‌شد. این ناآرامی‌ها در صورت عدم توقف باعث می‌شد تا ترکیه هم با اوضاعی مشابه اوکراین و مصر روبه‌رو شود. باید این مساله را مطرح کنم که پلیس ترکیه در مقایسه با پلیس آمریکا که با معترضان سیاهپوست با خشونت رفتار می‌کند، از موضع نرم‌تری وارد عمل شد. مردم غیرمسلح در آمریکا توسط پلیس کشته شدند اما آیا پلیس ترکیه افراد غیرمسلح را می‌کشد یا آنها را هدف گلوله قرار می‌دهد؟ آیا پلیس ترکیه نباید از خودش در مقابل افراد مسلح دفاع کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    26 15
    ننگ بر داعش و حامیاش
  • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    49 23
    زنده باد اردوغان