تسنیم نوشت:

وزیر مشاور در امور خارجه کابینه بحرین طی سخنانی اهداف اصلی انعقاد قرار داد نظامی با انگلستان و بازگشایی پایگاه نظامی آن در بحرین را افشا کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از صوت المنامه، "غانم البوعینین" وزیر مشاور در امور خارجه کابینه بحرین در خصوص عقد قرارداد نظامی کشورش با انگلیس مدعی شده است که این قرار داد برای محافظت از امنیت منطقه و خصوصا مقابله با تهدید‌های مربوط به بستن تنگه هرمز ‌منعقد شده است، او همچنین تاکید کرده است که منامه تسهیلات نظامی جدیدی را در اختیار انگلیس قرار خواهد داد.
وی در ادامه اظهارات خود گفته است که یکی از تهدیدهایی که از آنها سخن می‌گویم خطر هواداران داعش است.
البوعینینن ادامه داده است که حضور نیروهای انگلیسی، این پیام روشن را که ما همپیمانان وفاداری داریم که در هماهنگی کامل با آنان هستیم، به کسانی که می‌خواهند امنیت منطقه‌ای را به خطر بیاندازند، می‌رساند.
او در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص احتمال مشارکت نیروهای انگلیس در عملیات مبارزه با داعش گفت: به نظر ما داعش یک بحران موقت است و دوام چندانی نخواهد داشت، مهمتر از آن تهدید‌های دائمی است که برای منطقه وجود دارند، سخنانی در خصوص بستن تنگه هرمز به گوش می‌رسد.
قابل ذکر است که وزارت دفاع انگلیس روز جمعه اعلام کرد، توافقنامه‌ای را به منظور گسترش و تقویت حضور نیروی دریایی خود در بحرین امضا کرده است و براساس آن، امکانات موجود در بندر «سلمان» بحرین که محل استقرار دائمی 4 کشتی جنگی انگلیس است، تقویت خواهد شد.
قرار است این پایگاه که برای حفاظت از ناوشکن‌ها و ناوچه‌های انگلیس در خلیج‌فارس به‌کار گرفته می‌شد، گسترش یابد تا از آن به عنوان پایگاهی برای عملیات جدید و پیشرفته، مکانی برای انبار تجهیزات متعلق به عملیات دریایی و نیز پناهگاه نیروهای دریایی سلطنتی انگلیس استفاده شود.
«مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس گفت: «این پایگاه جدید حضور نیروی دریایی سلطنتی انگلیس را گسترش می‌دهد و انگلیس قادر خواهد بود به منظور تقویت ثبات در خلیج‌فارس، کشتی‌های بیشتر و بزرگ‌تری را به این منطقه اعزام کند.»
بی بی سی گزارش داد، از زمان خروج رسمی بریتانیا از خاورمیانه - یعنی حدود 43 سال پیش - این اولین پایگاه نظامی دائمی این کشور در منطقه خواهد بود. بر اساس این توافق، نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا یک پایگاه 6 میلیون پوندی در بحرین می‌سازد.
این در حالی است که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیز در بحرین واقع شده و هزاران نظامی آمریکایی در این کشور مستقر شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =