خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با غیرقانونی خواندن اقدام اخیر وزارت آموزش و پرورش در واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی٬ گفت: این اقدام دولت مقدمه‌ای برای پولی شدن مدارس دولتی است.

حجت‌الله درویش‌پور با انتقاد از اقدام اخیر وزارت آموزش وپرورش در واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی٬ گفت: این اقدام دولت مقدمه‌ای برای پولی شدن مدارس دولتی٬ فشار بر مردم و مشکلات عدیده والدین با گردانندگان مدارس است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه دریافت هر نوع پولی از دانش آموزان مدارس دولتی خلاف قانون اساسی است٬ گفت: دولت طبق قانون موظف به تامین هزینه‌های تحصیل افراد از مقطع ابتدایی تا پایان دوران متوسطه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه هر نوع واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی حتی به بهانه خرید خدمات نیز منطقی نیست٬ گفت: این نوع واگذاری در آینده مشکلات بسیاری برای کشور از لحاظ مدیریت و اداره مدارس و همچنین تامین منابع مالی آن‌‌ها ایجاد خواهد کرد.

او با بیان اینکه با اجرایی شدن تصمیم اخیر دولت مبنی بر واگذاری مدارس به بخش خصوصی شاهد اعمال سلیقه در اداره مدارس و همچنین تفاوت مدیریت در هر مدرسه خواهیم بود٬ گفت: به نظر می‌رسد این کار درست نبوده از این رو دولت باید در تصمیم خود تجدیدنظر اساسی کند.

درویش‌پور با تاکید بر اینکه حتی اگر در واگذاری‌های یاد شده خرید خدمات نیز مدنظر دولت باشد در اصل موضوع تغییری ایجاد نخواهد شد٬ گفت: دولت با این کار نام واگذاری مدارس به بخش خصوصی را تغییر داده ولی اصل موضوع و پولی شدن تحصیل سر جای خود باقی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه نداشتن و کمبود معلم توجیه مناسبی برای واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی نیست٬ گفت: طرح این موضوع از سوی دولت برای استفاده از خدمات بخش خصوصی نیز منطقی نیست زیرا در صورت کمبود معلم دولت می تواند از نیروهای بلاتکلیف که در انتظار استخدام هستند استفاده کند.

او با تاکید بر اینکه هر نوع تغییر در شیوه اداره مدارس دولتی باید با مجوز مجلس شورای اسلامی همراه باشد٬ گفت: این اقدام اخیر دولت مبنی بر واگذاری مدارس به بخش خصوصی اگر با مجوز مجلس همراه نباشد غیرقانونی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: دولت باید به قانون اساسی توجه داشته و به پایبند آن باشد.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    30 4
    روحانی کلیدش به درد فقرا نمیخوره. این کلید مال گاوصندوق پولداراست.
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    23 4
    این طرح یک نوع کلاه برداری از ملت است ونماینده ها بایدجلوی آنرابگیرند
  • محمدی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    25 2
    اخیرا بسیاری از مدارس دولتی را هیئت امنائی کردند تا با عنوان هیئت امنائی زمینه اخذ شهریه از مردم وخصوصی کردن مدارس رغم بخورد
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    22 3
    بروید بررسی کنید، نیروهای بکارگیری شده حتی یکروز تجربه معلمی نداشته اند و نمیدانند چگونه تدریس کنند.
    • اعظم IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      2 4
      من یک سال معلم شرکتی اموزش و پرورش بودم با مدرک فوق لیسانس در ابتدایی درس میدادم وبا توج به اینکه پول ناچیزی دریافت میکردم با عشق به دانش آموزها درس میدادم حالا ما رو بیرون انداختند اگر نیرو ندارند برای چه ما رو بیرون کردند
  • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    2 3
    مگه همین الان هم پول نمیگیرن؟پدر یا مادری که به مدیر مدرسه موقع ثبت نام بگن ما نمیتونیم هزینه بدیم باید بچه شون ررو ببرن اکابر ثبت نام کنن...به اسم پول همیاری و کمک به مدرسه که اجباری هست،به زور پول میگیرن و این است تحصیلات و اموزش رایگان
  • شهرام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    5 0
    بیچاره ملت ساده دل ایران
  • مادر A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    8 0
    اگر مجلس واقعا به فکر مردم هست باید به جای گیر دادن به وزیر ارشاد وعلوم وزیر اموزش و پرورش را استیضاح کند فانی فنا کرد اموزش و پرورش را