همسان سازی حقوق بازنشستگان از آن وعده های سر خرمنی شده است که این دولت و آن دولت نمی شناسد گویا قرا است حقوق این قشر همواره نادیده شده باقی بماند.

هادی معیری نژاد- در سالهای گذشته  که همواره اهمیت رسیدگی به بازنشستگان در خلال گفته های مسئولان به گوش می رسیدوقتی صحبت از تخصیص بودجه برای همگام سازی حقوق این قشر می شد هر سازمان و نهادی بهانه ای برای پاسکاری بین بخشی پیدا می کرد.

دولت تامین اجتماعی و تامین اجتماعی دولت را در عدم تحقق موثر می دانستند. در این میان بازنشستگان که اکثرا ناتوان و از کار افتاده و باز هم اکثرا دریافت کننده حداقل حقوق هستند در میان این چرخ بی رحم قول و قرار و تورم افسار گسیخته استخوان خرد می کنند.

این اما اگر با گذشت یک سال و اندی از دولت تدبیر و امید همچنان باقی مانده است.

در همین رابطه مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اجرایی نشدن طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را ناشی از تامین نبودن منابع مالی موردنیاز آن برشمرد و گفت: بدون تامین منابع لازم ، اجرای این طرح امکانپذیر نیست.

' سید محمد تقی نوربخش' شامگاه جمعه در جلسه انجمن های کارگری و کارفرمایی مازندران که در قائمشهر افزود: در سال 1388 برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دو هزارو 200 میلیاردتومان منابع در نظر گرفته شد اما در آن سال فقط 900 میلیارد تومان منابع مالی تامین شد.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح همسان سازی تاکنون هفت هزار میلیارد ریال هزینه کرد که پرداختی صورت نگرفته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: به رغم تلاش و پیگیریهای سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته فقط یکصد میلیارد ریال ردیف بودجه ای برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تخصیص داده شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری معاونت راهبردی ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تامین منابع موردنیاز ،طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان بعنوان حق این قشر ضعیف عملیاتی شود.

نور بخش از تخصیص اعتبار هشت هزار میلیاردریالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان تامین اجتماعی خبرداد و گفت: اعتیار تخصیصی برای انجام امور درمانی هزینه می شود.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین از هفته آینده بعنوان خبر نوید بخش به مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور نام برد و گفت: این تسهیلات بدون بهره و با کارمزد شش درصد به متقضایان پرداخت خواهد شد.

نوربخش تاکید کرد: با توجه به محدود بودن منابع مالی پرداخت این تسهیلات ، به اندازه توان مالی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می باشد.

وی گفت: زمانی سکاندار سازمان تامین اجتماعی بحران زده شدم که 51 هزار میلیارد ریال کسری بودجه و مطالبات 9 ماهه طرف های قرارداد را پیش رو داشتم.

به گفته ی نوربخش با پرهیز از مسائل حاشیه ای و سیاسی و تنها با نگاه رفع مشکلات و مسائل بدنبال انجام کارهای سازمان تامین اجتماعی بودیم.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    13 2
    احتمالا پدر ومادرت بازنشسته هستند که یاد این یادداشت افتادی
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    14 1
    از نماینده گان محترم مجلس ودولت وسازمان بازنشستگی کشوری درخواست عاجزانه داریم که برای هماهنگ سازی حقوق بازنشستگان اقدام کنند با تشکر بازنشسته فرهنگی
  • دلواپس IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    14 0
    آخه تا کی باید منتظر باشیم...؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    7 0
    آقای که خداوند روزی مارا بدست شما سپرده بدانید که با ۳۱سالکار باز نشستم ویک میلیون ودویست حقوقم است امید که دولت اعتدال در فکر این قشر جامعه باشند
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    15 0
    چطور برای افزایش حقوق کارمندان و پرستاران در میانه سال پول هست ولی وقتی به قشر بازنشسته می رسید که بدلیل مخارج بالای زندگیشان و کهولت سن از همه بیشتر نیازمندند می گویید بودجه نداریم تو رو خدا به داد بازنشستگان برسید چون با این حقوقهای کم دیگر قادر به امرار معاش نیستند.
  • ناشناس A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    18 0
    اقای نوربخش بنظرشما بازنشسته های که سالهای قبل۸۸بازنشسته شدند ولیاقت همسانسازی حقوق را داراهستند الان چندسال سن دارند ...،یه حساب سر انکشتی متوجه میشیم ۶۰ سال سن وقتی هست که بازنشستکی اتفاق می افته پس بازنشستکان محترمی که قبل از سال ۸۸ بازنشسته شدندالان حدود ۷۵ ویا۸۵ سال سن دارند ... دوست عزیز اقای نوربخش بااین وضع که شما هیچ تلاش خاصی برای این طرح ندارید من فکرمیکنم این پول حتی بدرد دفن کفن ما هم نمیخوره...فاتحه...
  • کبری IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    9 1
    سلام خواهش میکنم یه فکری به حال ما مستمری بگیران کنید من 200 هزارتومن حقوق میگیرم اونم درسته میدم کرایه خونه خدامیدونه چطور با فقر بدبختی و مریضی دارم سر میکنم کی میخوایید همسان سازی کنید وقتی همه ما رو تو گور کردید؟خواهشا به فکر مستمری بگیران باشید
  • ناشناس A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    6 1
    سلام جناب اقای نوربخش توروخدا بفکرما مستمری بگیران تامین اجتماعی باشیدبا35سال پرداخت حق بیمه دارم 630 هزارتومن حقوق میگیرو خدارو خوش میاد امسال دخترم نتونست ادامه تحصیل بده سال دوم حقوق تحصیل میکرد