مهر نوشت:

محمد غرضی با تاکید براینکه ایران به دنبال کسب قدرت سیاسی است و آمریکا نیز زیر بار این مسئله نمی رود، گفت: چالش میان ایران و آمریکا همچنان ادامه داد و ما باید خود را برای ۲۰ سال مبارزه آماده کنیم.

محمد غرضی با اشاره به تلاش برخی از گروهها و افراد برای رفع حصر گفت: این اتفاقی که افتاده و فتنه ای که بپا شده یک عده استنباطشان این است موسوی و کروبی روبروی نظام ایستاده اند؛ اما اصلاح طلبان می خواهند بگویند اینها مقابل جمهوری اسلامی یعنی قانون و مقررات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ایستاده اند و این تناقض ها هنوز برطرف نشده است؛ لذا این مطالبه رفع حصر اصلاح طلبان راه به جایی نمی برد و باید اول این مسئله روشن و معلوم شود چراکه اگر روبروی نظام ایستاده اند مسئله فرق می کند.

وزیر اسبق نفت، با بیان اینکه در قضایای فتنه صاحبان دم مدعی هستند، گفت: در ماجرای اغتشاشات خیابانی عده ای کشته شدند و لذا صاحبان دم مدعیان اصلی فتنه هستند.

او با تاکید براینکه اگر ما خودمان را تابع نظام جمهوری اسلامی می دانیم باید از سهم خواهی پرهیز کنیم، گفت: ما باید بدانیم که کشورمان دشمن دارد و هزاران تیر فتنه به سمت ایران روانه می کنند و هرکسی بگوید سهمم را می خواهم بگیرم، باعث گرفتاری های اجتماعی برای کشور می شود و فکر نمی کنم موضوع فتنه با جریان های اجتماعی حل شود.

غرضی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای و تمرکز عمده دولت بر حوزه سیاست خارجی و مذاکرات، گفت: جو اجتماعی قبل از انتخابات ۹۲ بیش از هر چیز بر انرژی هسته ای متمرکز شده بود و روحانی هم از این قضایا استفاده کرد و گفت کدخدا را می بینم و مشکلات هسته ای را حل می کنم و با مانور بر این مسئله موقعیت اجتماعی خوبی نیز پیدا کرد؛ همین کار را هم دنبال کرد. چراکه نمی تواند از حرف خود برگردد و براساس قولی که داده است، به تکلیف خود عمل می کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: برخی بر این تصور هستند که اگر توافق انجام شود ایران بهشت می شود و سیاستمداران نیز از این جو استفاده می کنند.

او با بیان اینکه چالش میان ایران و آمریکا رفع نخواهد شد، گفت: ۶۰ سال است میان ایران و آمریکا چالش وجود دارد. آنها علیه ما کودتا کردند، ما انقلاب کردیم، آنها جنگ راه انداختند، اما علی رغم این چالش ها امروز اعتبار ایران در منطقه و جهان بالا رفته است.

غرضی گفت: ایران به دنبال کسب قدرت سیاسی است و آمریکا نیز زیر بار این مسئله نمی رود بنابراین چالش میان دو کشور به این راحتی برطرف نمی شود و حداقل این چالش ۲۰ سال دیگر طول خواهد کشید؛ چراکه نه ایران دست از قدرت سیاسی خود در منطقه می کشد و نه آمریکا حاضر است این مسئله را بپذیرد.

او با تاکید براینکه ایران باید قدرت سیاسی خود را روزبه روز وسیع کند تا دشمنان مجبور شوند با ما مذاکره کنند و ما را به عنوان قدرت سیاسی بپذیرند، گفت: امروز ۱+۵ با ایران مذاکره نمی کند، بلکه داد می زند و بداخلاقی می کند. ایران هم از داد زدن از میدان به در نمی رود؛ چراکه ما با توپ و تانک هم عقب نشینی نکردیم؛ بنابراین باید خودمان را برای ۲۰ سال مبارزه دیگر آماده کنیم.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    21 6
    یه کلمه هم از ...
  • فرهاد EU ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    12 5
    به امتحانش می ارزه
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    19 12
    توافق بهتر از عدم توافق است.
  • محمد IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    18 4
    از نسل های جدید ارتباطی مخابرات مثل نسل سوم و چهارم چه خبر شما که تو جلسه های مناظره میگفتن مذاکرات هسته ای نظرتون چیه از نسل جدید سیمکارتا میگفتی از نفت میگفتن و اقتصاد متکی به نفت جوابتون نسل جدید ارتباطی تلفن همراه بود از گرونی و تورم میگفتن جوابتون نسل جدید ارتباطی تلفنهای همراه بود ازهدفمندی یارانه ها گفتن ..نسل جدید تلفن های همراه نسل 3و 4 حتما گرونی ازبین میره هدفمندی چیز خوبی میشه از هواشناسی و خشکسالی و کمبود اب ...دوباره نسل جدید تلفن همراه هست جوابتون
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    33 4
    طی صد سال گذشته ایران آدم شوخ طبع تر و با شم سیاسی بالاتر از شما به خودش ندیده. حاجی انصافا بی خیال تحلیل بازارو بچسب
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    15 7
    شما که مثل مردم زندگی نمی کنید نشستین هی اورت میدین مطمئنا ازاین وضعیت بهتر میشه نه برای بعضیها