فارس نوشت:

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: 90 درصد از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا در بورس قرار دارد و سعی می‌کنیم این امتیازات را دنبال کنیم.

‌سیدتقی نوربخش در سفر به استان مازندران و بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان ولیعصر در نشست خبری که درباره عملکرد این سازمان در یکسال گذشته برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اجرای کارت هوشمند درمان گفت: پرونده الکترونیک فرایند پیچیده‌ای را دارد و امکان تشخیص هویت باید در کارت‌های هوشمند لحاظ شود.

او ادامه داد: کار مطالعاتی و برنامه‌ریزی ارائه کارت‌های هوشمند درمان به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی انجام شده است و با همکاری شرکت‌های تابعه از جمله رایتل به اجرا درمی‌آید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در این کارت اطلاعات پزشکی افراد ذخیره می‌شود و بیمه‌شدگان می‌توانند از آن به جای دفترچه‌های درمانی استفاده کنند،‌گفت: پس از نهایی شدن زیرساخت‌های لازم برای ارائه کارت هوشمند درمان در ابتدا این کارت در مراکز ملکی تامین اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سپس در سایر مراکز طرف قرارداد با سازمان نیز استفاده می‌شود.

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره وضعیت شستا گفت: 90 درصد از بخش سرمایه‌گذاری شستا وارد بورس شده است و سعی می‌کنیم این سیاست را دنبال کنیم.

نوربخش گفت: کل سرمایه‌های شستا تنها پاسخگوی 10 ماه مصارف سازمان تامین اجتماعی است.

نوربخش ادامه داد: 5 هلدینگ نفت و گاز، دارویی،‌سیمان،‌معدن، صنایع عمومی از هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است و آخرین مجمع سال 92 برای مشخص شدن میزان سود و سرمایه‌های این شرکت به زودی برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره توسعه و تجهیز مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در شهرستان‌های محروم اظهار داشت: از اولویت‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی ارتقاء کیفیت تجهیزات این سازمان است و در کنار آن باید به نیروی انسانی متخصص نیز توجه ویژه‌ای داشت.

او ادامه داد:‌ در سال 93 دو برابر سال 91 افزایش بودجه برای تجهیز و توسعه مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی داشته‌ایم و سازمان از پیشرفت‌های پزشکی روز دنیا عقب نمانده است.

نوربخش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر کسر حق بیمه از اضافه کار گفت: مبنای کسر حق بیمه از اضافه کار بر اساس لیستی که کارفرما برای سازمان ارسال می‌کند بر اساس قانون انجام می‌شود و سازمان نیز هیچ دخل و تصرفی در این حوزه ندارد.

در ادامه این نشست خبری نوربخش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا هنوز مدیران تامین اجتماعی در استان مازندران با تغییر دولت تغییر نکرده‌اند، گفت: تغییرات سازمان تامین اجتماعی بدون گرایشات سیاسی انجام می‌شود.

او در ادامه درباره طرح تحول سلامت که از دیگر پرسش‌های خبرنگاران بود،گفت: با اجرای طرح تحول سلامت قطعا شاهد ارتقاء خدمات درمانی به بیمه‌شدگان هستیم و البته مشکلاتی نیز وجود دارد که به زودی رفع خواهد شد.

نوربخش گفت: سازمان تامین اجتماعی کلیدی‌ترین نقش را در طرح تحول سلامت دارد و منابع خوبی نیز برای این طرح در نظر گرفته است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باربد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    مگه کسی قسم خورده که مدیران با تغییر دولت تغییر کنند دولت شایسته سالار موفق است موفق باشید