فارس نوشت:

وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی از پرداخت 100 درصد دیه هشت نفر از دانش‌آموزان حادثه دیده و دو نفر از فوت شدگان شین‌آبادی خبر داد.

حسین احمدی‌نیاز، وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی در پاسخ به این پرسش که «آیا کار حقوقی برای پرداخت دیه دانش‌آموزان شین‌آبادی به اتمام رسید؟»، گفت: سند نهایی ابلاغ پرداخت 100 درصد دیه و ارش دانش‌آموزان شین‌آبادی با استدلال فقهی و قانونی که داشتیم، انجام شد.

او گفت: اکنون هشت نفر از دانش‌آموزان حادثه دیده به همراه خانواده دو نفر از فوت شدگان می‌توانند 100 درصد دیه را دریافت کنند، اما امکان پرداخت 100 درصدی به 18 نفر حادثه دیده که قبلاً رضایت داده‌اند و نصف دیه را دریافت کردند، وجود ندارد.

احمدی‌نیاز ادامه داد: آن رضایتی که قبلاً خانواده‌ 18 دانش‌آموز شین‌آبادی امضا کردند خلاف قانون بود و دادخواست ابطال آن را در ارومیه تقدیم دادگاه می‌کنیم.

وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی با اشاره به متن قانون در این خصوص گفت: بر اساس ماده 560 از قانون جدید مجازات اسلامی هرگاه دیه زن مازاد بر ثلث دیه مرد باشد، نصف می‌شود؛ در ماده 562 قانون هم آمده است که ارش بین زن و مرد مساوی است و در ارش نباید این تفاضل صورت گیرد.

او گفت: در تبصره ذیل ماده 560 گفته شده مازادی که کسر شده است از طرف دیگر پرداخت شود، یعنی از صندوق تأمین خسارات باید 100 درصد پرداخت شود.

احمدی‌نیاز گفت: با در نظر گرفتن اصل بیستم قانون اساسی، با این توجیه فقهی و قانونی شرکت بیمه ایران که خیلی هم در این باره کمک کرد، موافقت کرد تا 100 درصد دیه 10 نفر از این دانش‌آموزان را پرداخت کند، اما برای 18 نفر دیگر ابتدا باید بر اساس دادخواست ابطال رضایت آنها انجام شود تا 100 درصد دیه به آنها هم تعلق گیرد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    32 1
    دنیا رو بدن بهشون چه ارزشی داره
  • معلمی از آذربایجان غربی A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    2 2
    به معلم کشته شده توسط دانش آموزش در بروجرد چطور؟ آیا به اون هم دیه میدید وحمایتش میکنید؟ یا معلم در جامعه ما ارزش نداره؟ وفقط دانش آموز ارزش داره؟؟؟؟؟