۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

تسنیم نوشت:

رئیس‌جمهور آمریکا یکی از مقامات ارشد پنتاگون را به عنوان وزیر دفاع جدید به مجلس سنا معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از کناره گیری ویلیام هیگ، رئیس جمهور آمریکا، نامزد کرسی وزارت دفاع را اعلام کرد.

انتظار می‌رود که کارتر در سال 2015 بتواند به راحتی رأی اعتماد سنای آمریکا را کسب کند.

نامزدهای دیگر این سمت پیشتر اعلام کرده‌ بودند که تمایلی برای پذیرش این پست ندارند. جک رید، سناتور دموکرات، و از افسران سابق ذخیره ارتش آمریکا، پیش از کناره‌گیری هیگل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تمایلی برای پذیرش این شغل ندارد.

میشل فلورنوی، از مقامات ارشد سابق پنتاگون که در صورت انتخاب هیلاری کلینتون، به عنوان رئیس‌جمهور در سال 2016، ممکن است این شغل را عهده‌دار شود، اعلام کرده که این سمت را نخواهد پذیرفت. سناتور کارل لیون نیز که اکنون ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا را بر عهده دارد نیز همینگونه عمل کرد.

زندگینامه

اشتون کارتر علاوه بر محافل نظامی و دانشگاه ارتباط تنگاتنگی نیز با صنایع تسلیحاتی آمریکا دارد. وی عضو مؤسسه هوور در دانشگاه استنفورد و استاد مؤسسه مطالعات بین‌المللی فریمن اسپاگلی بوده. وی مدیر اجرایی ارشد در بنیاد مارکلی است.

کارتر از اکتبر 2011 تا دسامبر 2013 قائم مقام وزیر دفاع آمریکا بوده و به عنوان مدیر اجرای ارشد این وزارت نظارت بر بودجه‌ای بالغ بر 600 میلیارد دلار و 2/4 میلیون پرسنل غیرنظامی و نظامی را بر عهده داشت. وی از آوریل 2009 تا اکتبر 2011، معاون تکنولوژی و لجستیک در وزارت دفاع بود. وظیفه این معاونت تهییه و تدارک تکنولوژی، سیستم‌ها، خدمات و مایحتاج، پایگاه‌ها و زیرساخت‌ها، انرژی و محیط کاری بوده از بودجه تحقیقاتی سالیانه 50 میلیارد دلار بهره می‌برد.

اشتون، پیشتر، پرفسور و رئیس داشنکده روابط بین‌المللی، علوم و امنیت در مدرسه کندی هاروارد بود. وی همچنین یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری دفاعی، هیات علوم دفاعی،‌و دبیر هیأت مشورتی امنیت بین‌المللی بود.

اشتون از سال 1993 تا 1996، به عنوان معاون خط‌مشی امنیت بین‌المللی وزیر دفاع فعالیت کرده و مسؤولیت سیاستگذاری در قبال جمهوری‌های سابق شوروی، امور استراتژیک، و خط‌مشی تسلیحات هسته‌ای را بر عهده داشت.

وی همچنین به عنوان مربی فیزیک در آکسفورد فعالیت کرده و دوران پست‌دکترای خود را در دانشگاه‌های راکفلر و ام‌آی‌تی گذرانده است. اشتون مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک و نیز تاریخ قرون وسطی از دانشگاه ییل در سال 1976 دریافت کرد. وی مدرک دکترای خود را در رشته فیزیک نظری از دانشگاه آکسفورد در سال 1979 کسب کرد.

اشتون تاکنون 11 کتاب و بیش از صد مقاله در حوزه‌های فیزیک، تکنولوژی، امنیت ملی و مدیریت به رشته تحریر درآورده است. وی اهل فیلادلفیا بوده و دارای دو فرزند می‌باشد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • برهان A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    16 1
    عزیزم برکناری چاک هیگل نه ویلیام هین