نسیم آنلاین نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم بدرقه دانشجویان مدافع حرم اهل بیت با بیان اینکه ظهورگروهک تروریستی داعش برآمده از غرب است، گفت: داعش فرزند نامشروع صهیونیسم و محصول استکبار است

محسن ‌رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم بدرقه دانشجویان مدافع حرم اهل بیت که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: کربلا مختص به یک زمان و یک فرقه،قوم، یک جغرافیا و یک ملت خاص نیست بلکه یک صدای بلند انسانی و الهی است که علیه نسل کشی و از دل تاریخ بلند شده و ابدی است.

او گفت: کربلا فریادی علیه نسل کشی،کودک کشی، محاصره شهرها و تشنگی های مصنوعی و تحمیلی و استکباری است.حال این سوال پیش می آید که آیا بشر به چنین فریادی نیاز ندارد؟آیا کودک کشی در دنیا تمام شده است؟ آیا محاصره کشورها و شهرها نباید تمام شود؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: امروزه جهان به پیام کربلا نیازمند است، چرا که جامعه نیازمند فریادی از عمق جان ملتهاست و چه بهتر این فریاد، فریاد حسین باشد.

رضایی خطاب به عوامل استکبارجهانی گفت: به چه جرمی ملت ایران را چند سال محاصره اقتصادی کرده‌اید؟ به چه جرمی غزه را محاصره کرده اید و بعد از محاصره از زمین و آسمان آنها را بمباران کرده اید؟

او همچنین گفت: تا کنون در هیچ مقطعی از تاریخ نبوده که مستکبران تلاش نکرده باشند تا صدای آزادی، انسانیت، مظلومیت، عدالت خواهی و حقوق بشر را خاموش کنند، ولی نتوانسته اند. چرا که کربلا همیشه کانون دائمی علیه ظلم و ستم بوده است.

دبیر مجمع تشخیص گفت: کربلا گریه است، گریه ای که عمق جان انسانها را به لرزه در می آورد. گریه ای که یک مبارزه و یک مقاومت را در طول تاریخ بازتاب داده و تکرار کرده و نسل به نسل جامعه بشری را هشیار می کند.کربلا فراتر از شیعه و اسلام است.

او در ادامه با اشاره به اینکه می خواهند این فریاد را از دل اسلام خاموش کنند گفت:این روش کاملاً از سوی غرب حساب شده است، چرا که متوجه این امر شده اند که با ابزاری غیر از این نمی توانند به جنگ با اسلام بیایند چرا که می ترسند این امر شعله ور شده و تمام جهان را فراگیرد.

رضایی با عنوان این مطلب که کربلا حادثه بیداری ملت هاست گفت: راس فریاد نظام خواهی در سراسر تاریخ کربلا است و بشر بدون کربلا نمی تواند زندگی کند. چرا که تا ظلم و محاصره و کودک کشی باشد کربلا نیز هست.

دبیر مجمع تشخیص با ابراز خرسندی از اینکه تا کنون تمام تلاشهای دشمنان مغفول و ناکام مانده است گفت: جنایاتی که امروزه در سوریه ، عراق و لبنان صورت گرفته است کاملاً ریشه در استکبار دارد و هر کدام از عاملان این جنایت ضد بشری آن را به گردن دیگری می اندازد.

او گفت: آمریکا می گوید پدیده داعش زاییده برخی کشورهای منطقه است و آنها نیز امریکا را مسبب تشکیل این گروهک تروریستی نوظهور می دانند. در حالیکه داعش از این کشورها با حمایت آمریکا سر بلند کرده است.

رضایی با تاکید بر اینکه در سالهای حضور امریکا در عراق حدود 3000 نفر به کشورهای منطقه فرستاده شدند تا آموزش تروریستی ببینند اظهار کرد: در حال حاضر شاهدیم که اشخاص آموزش دیده از سوی امریکا همان نفرات عضو گروهک تکفیری داعش هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با منفور خواندن این گروهک و محکوم کردن جنایات آنها در منطقه تاکید کرد: داعش فرزند نامشروع استکبار و محصول صهیونیسم در منطقه خاورمیانه است.

رضایی همچنین در ادامه افزود:امریکا و کشورهای هم پیمانش با به وجود آوردن این گروهک تروریستی و تقویت آن در منطقه یک هدف طولانی مدت را دنبال می کنند که از جمله این اهداف نمایان کردن چهره خشن از اسلام، اختلاف بین مذاهب شیعه و سنی، انهدام تمام زیر ساختهای کشورهای اسلامی از جمله عراق و سوریه است .

او در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بروز و ظهور این همه جنایت در منطقه از سوی داعش فقط برای تامین امنیت مرزهای خارجی رژیم صهیونیستی است تصریح کرد:دنیا روز به روز پیچیده تر می شود و توطئه ها نیز پیچیده تر.هم پیمانان این رژیم غاصب زمانی که در روشهای دفاع از آنها ناکام می مانند به روش تازه ای روی می‌آورد.

رضایی در ادامه عنوان کرد: گروهک تروریستی داعش با سوء استفاده از قرآن و شعار الله اکبر به جنگ قرآن و الله اکبر واقعی می‌روند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که تشکیل ائتلاف ضد داعش بهانه ای بیش برای بازگشت و حضور مجدد نظامیان امریکایی در عراق و منطقه نیست گفت:آنها از طرفی فرزند نامشروع خود را به هر طریق و عنوان تقویت و حمایت می کنند و از سوی دیگر ائتلاف ضد داعش تشکیل میدهند.

او گفت: انقلاب اسلامی ایران ملت ها را بیدار کرده و تمام این دعواها از سوی غرب بر این است که تمدن و اقتصاد جدیدی در جهان اسلام صورت نگیرد و امنیت در آن برقرار نشود.چرا که ما شاهد این هستیم هدف امریکا در 35 سال گذشته نا امن کردن منطقه خاورمیانه بر علیه اسلام و مسلمین بوده است.

رضایی تاکید کرد: ظهور داعش در منطقه برنامه ای از پیش تعیین شده از سوی امریکا و همپیمانانش است تا از ایجاد تمدن نوین در ایران، سوریه و.. جلوگیری کنند تا به این طریق این کشورها ار تمامی جهات عقب مانده و درگیر یکدیگر شوند.

دبیر مجمع تشخیص در ادامه سخنان خود اظهار کرد: غرب خود ائتلاف ضد روسیه و ایران درست می‌کند و از سوی دیگر کشورهای حوزه خاورمیانه را به بهانه های واهی با یکدیگر درگیر می کند تا پیشرفت و توسعه ای در کشورهای اسلامی صورت نگیرد.

او با ابراز خرسندی از اینکه دانشجویان و نخبگان می توانند پرچمدار نهضت عاشورا باشند، خطاب به دانشجویان مدافع حرم اهل البیت گفت: امیدوارم شما جوانان در این سفر پیشگام یک نهضت جدید در جهان اسلام و حتی سراسر دنیا باشید و یک خیزش مجدد علیه ظلم و ستم به وجود بیاورید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در پایان خطاب به دانشجویان مدافع حرم گفت: این حضور فرصت خوبی است تا رهبر معظم انقلاب را که پرچمدار نهضت بیداری اسلامی است یاری کرده و سربازان ایشان در مسیر حق علیه باطل باشید.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    3 4
    بدون نظامیان آمریکایی نکه امنیت کامل برقرار بود؟ داعش رسیده بود به دروازه های بغداد. هر ورز بمب گذاری تو بغدادو کربلا و نجف