نسیم آنلاین نوشت:

خبازگفت: اگر در این چند ماه تحریم ها را لغو نکنند دیگر اجازه بازدید از مراکز هسته‌ای را نمی‌دهیم. معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اگر فکر کنیم که با توافق‌نهایی همه مشکلات حل می‌شود، خوش‌باوری است. مقداری از تحریم‌ها شکسته و در بعضی از قسمت‌ها اضافه شده.

محمد رضا خباز، معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور در خصوص آینده توافق جامع هسته ای، گفت: به نظر من توافق جامع همان توافق برد بردی است که مورد نظر رئیس جمهور محترم هست به این معنی که بنا نیست در یک توافق نامه یک طرف متضرر و یک نفر بهره مند شود.

او ضمن نهی از این مطلب که نباید توافق نامه را از سطح ملی و جهانی پایین‌تر بیاوریم، گفت: به عنوان مثال در یک معامله فروش انگشتر هم خریدار درصدد دادن سود عادلانه است و هم فروشنده درصدد گرفتن سود عادلانه و ارائه جنس سالم است و این می‌شود معامله برد برد که دریک سطح کوچک انجام گرفته است.

او با تاکید بر اینکه بی اعتمادی ایرانی ها نسبت به امریکائی ها با توجه به سابقه کودتای آمریکائی، خیانت، ظلم و تعدی آنها نسبت به مردم کشور ما بیشتر از آنها است، گفت: فتوای مقام معظم رهبری در حرام دانستن استفاده از بمب هسته ای برای کشوری که وجود همه مسئولین آن از نظر اسلامی به وجود ایشان ارتباط دارد مسئله ای اطمینان آور است اما اگر آمریکائی ها بخاطر غیر مسلمان بودن به آن اطمینان ندارند با فرصت چند ماهه ایجاد شده می توانند فکر کنند تا به عینه ببینند که ایران به توافق خود عمل کرده است پس اگر بعد از اثبات این امر تحریم ها را لغو نکنند در مقابل، ما دیگر اجازه بازدید از تاسیسات خود رابه آنها نخواهیم داد و علاوه بر آن مجدداً فعالیت‌هایی که الآن داوطلبانه مقداری‌ از آن ممکن است متوقف شود دیگر متوقف نخواهد شد و با سرعت در کارمان پیش می‌رویم.

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور در ادامه خطاب به غربی ها هشدار داد: آن موقع چه بسا دیگر پای میز مذاکره هم ننشینیم چون شما وقت ما را گرفتید.

محمد رضا خباز در بخش دیگری از سخنانش در خصوص چرائی محقق نشدن توافق جامع در سوم آذر، بیان کرد: به نظر من کسانی که دنبال این بودند که توافق کامل انجام بگیرد شاید عمق مسئله را خوب درک نکرده بودند، که در این مورد یک مثل خراسانی هست مبنی بر اینکه بیماری به خروار شفا به مختار یعنی یک بیماری سنگینی وقتی در بدن انسان رسوخ کرد با یک نسخه خوب نمی‌شود و باید ماه‌ها با چندین نسخه و آزمایش ادامه پیدا کند تا مثقال مثقال بهبود حاصل شود با این تفسیر وقتی چند قطعنامه علیه ما صادر شده نمی شود با سرعت و در مذاکرات به همه خواسته‌هایمان برسیم .

او ضمن اشاره به اینکه طرف ایرانی از حضور بر سر میز مذاکرات چندین هدف داشته است و از جمله اهداف ما این بوده است که تبلیغات مسموم دشمن را خنثی کنیم، یادآور شد: دشمن ما به دنیا گفته بود ایران اهل مذاکره نیست و سر میز مذاکره نمی‌نشیند که با حضور ما در مذاکرات این حربه از دشمن گرفته شد و مذاکره کنندگان ما آنقدر رفتند سر میز مذاکره که آنها خسته شدند ولی ایرانی‌ها یک قدم هم عقب‌نشینی نکردند.

خباز با بیان اینکه هدف دوم ما چیزی جز این نبوده که ما حقانیت خودمان را به دنیا ثابت کنیم که ما اهل مذاکره و منطق هستیم، گفت: واقعیت این است که ایرانی‌ها اهل مذاکره هستند و ما این واقعیت را با حضورمان بر سر میز مذاکرات اثبات کردیم.

او در ادامه، عنوان کرد: هدف‌های مهمتر این بود که تحریم‌ها بشکند که مقداری از این تحریم ها شکسته شده و در بعضی از قسمت‌ها یک چیزهایی اضافه شده که به نظر بنده "اهمیت اولیه" را ندارد ولی آنچه که مسلم است ما به بخشی از اهدافمان رسیدیم.

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات در سوم آذر را حاصل تعلل و کارشکنی طرف غربی و نیز فشار لابی صهیونیستی قلمداد کرد و در این زمینه، متذکر شد: اسرائیل نمی‌خواهد که مذاکرات به نتیجه برسد چرا که آنها حدود سی سال منتظر تحریم شدن ایران بوده اند و حالا که این خواسته آنها عملی شده تمام تلاش خودشان را به کار می‌برند که این تحریم‌ها نشکند.

او در ادامه گفت:علاوه بر کارشنکی غرب و نفوذ صهیونیست بخاطر اینکه بعضی از سازهای ناسازی که در داخل کشورمان زدند اگر چه بعضی‌ها نیت بدی نداشتند ولی نتیجه بد از آن حاصل شد بنابراین آنها در بیرون از کشور احساس کردند که ما در داخل کشور با هم اختلاف داریم و مسئولین در داخل کشور با هم اختلاف دارند در صورتی که به نظر بنده می‌شد طوری عمل کنند که این بروز ندهد و باعث خوشحالی اینها نشود.

خباز با بیان اینکه ایده ما این بود که سوم آذر به توافق می‌رسیم یعنی اگر به توافق می‌رسیدیم یقیناً چند قدم جلوتر بودیم، اذعان کرد: تحقق این امر هم برای ما خوب بود و هم برای طرف مقابل ما چون آنها هم دارند ضرر می‌کنند چرا که آنها از منابع سرشار ایران و از این نعمت سرشاری که در ایران است، محروم شدند بنابراین پس هر چه زودتر این توافق انجام شود بهتر است.

وی ضمن اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب درخصوص لزوم اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان، ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه ما داریم سیاستمان را برمبنای اقتصاد مقاومتی تنظیم می کنیم اگر توافق حاصل نشود و یا دیر حاصل شود و یا خدای ناکرده درآینده برای ما مشکل جدیدی ایجاد کردند این روی آوری به اقتصاد مقاومتی ما را از شکنندگی نجات می دهد.

خباز ضمن تاکید بر این نکته که برای رهائی از خواب هایی که دشمنان برای ما می بیند باید به سمت اقتصاد مقاومتی برویم، خاطرنشان کرد: بنابراین به تأخیر انداختن آن( توافق نهائی) باعث می‌شود که ما در سازندگی خودمان و در این که چشممان به داخل کشور باشد و امیدمان به خارج قطع شود تصمیمگیران و تصمیم سازان مصمم تر می شوند و در واقع این امر(به تاخیر انداختن توافق نهائی) اراده تصمیم سازان کشور را برای رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی افزایش می دهد اما اینکه این مهم باعث شود که آرزو کنیم این توافق انجام نگیرد کاری منطقی نیست و باید آرزو کنیم که توافق انجام بگیرد ولی از آن طرف اگر ما فکر کنیم با این توافق همه مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود خوش باوری است چرا که مقداری از مسائل ما به آن ارتباط دارد و مقدار دیگر به داخل ارتباط دارد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی‌ ما در کشور نداشتن تولید است بر این اساس ما باید تولیدمان را بالا ببریم و افزایش تولید یکی از راه‌های مبارزه با این تصمیمات است که علیه کشور ما می‌گیرند بنابراین ما همان که رهبری عزیزمان طراحی کردند را باید مد نظر قرار دهیم و باید به سمت اقتصاد مقاومتی برویم تا مسئولیت ایجاد شود و هر روز وحشت نداشته باشیم.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ریحانه A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    34 5
    یعنی اگه بردارن اجازه میدین ؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    28 2
    چرا در زمان اول انقلاب و جنگ ایتقدر تحریم نشدیم؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حميدرضا A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    39 15
    همين اظهار نظرهاي تهاجمي است كه باعث ميشه مذاكرات تمديد بشه و بهمون شك كنن مگه ما غني سازيمون صلح اميز نيست ؟ اجازه بازرسي دادن يا ندادن چه فرقي برامون داره ؟
  • حسن IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    23 19
    تاحالا می گفتید با کدخدا به نتیجه می رسیم چی شده که شما به عدم خوشبینی به مذاکرات رسیده اید
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    35 14
    بعید بنظر میرسد که مخالفان داخلی و کاسبان تحریم اجازه دهند که توافقی صورت پذیرد... روحانی و تیم مذاکره کننده کاره ای نیستند...
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    17 7
    جناب خباز در مورد چیزی که اطلاع دقیق ندارید لطفا اظهار نظر نکنید. خود معاون امور تقنینی هستید و بروید تعهدات ایران در مورد موافقتنامه پادمان و نظام راستی آزمایی آژانس را که به تصویب مجلس ایران نیز رسیده است را بخوانید. اجازه بازرسی ندهید نقض تعهد کرده اید و دلیل آشکار به تولید بمب اتم. دوران احمدی نژاد با آن همه تند روی هیچ مقام دولتی نگفت که اجازه بازرسی نمی دهیم حال شما در این مقطع چنین چیزی می گویید که کاملا خلاف سیاست کلی نظام است.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    32 8
    ايشون چه كاره باشن؟رفتارهاي دوران احمدي نژاد رو تكرار نكنيد بهتره كسايي كه مسووليتي در اين زمينه ندارن اظهار نظر نكنن
  • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    8 4
    به نظرم باید کمی تهدید چاشنی مذاکرات کرد. خروج از ان پی تی و اینها. فقط برای این که اطمینان حاصل کنیم غربی ها محاسباتشون رو درست انجام میدن.
  • جاوید IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    1 0
    خباز و امثال خباز به این نتیجه رسیدن که به احتمال زیاد مذاکرات بی نتیجه میمونه و اون سرابی که بهش دلخوش کرده بودن یه رویا بوده و کم کم واقعیتها برای عاشقان غرب و آمریکا روشن میشه که کدخدا به اینها اهمیتی نمیده و تنها راه موفقیت در مذاکرات تعطیلی انرزی هسته ای و تسلیم شدن ایرانه که هیچوقت اینگونه نمیشه حتی اگه مجلس بعدی همه عوض بشن.کنگره امریکا بدنبال تحریمهای بیشتر هست ،چطور انتظار دارید تحریمها لغو بشه؟البته باید این چند ماه رو تحمل کنیم، مجبوریم.اگر در این به اصطلاح 7ماه توافق حاصل نشه و تحریمها رو لغو نکنن شک نکنید یک توطئه ی خطرناک در بینه و ملت باید هوشیار باشن و به مسئولین تذکر بدن.
  • بینام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    1 3
    درود بر احمدی ... رییس جمهور شجاع ایران