تشنیم نوشت:

یک روزنامه مشهور آمریکایی ضمن اشاره به قتل اریک گارنر نوشت: یک مسیر برای دستیابی به عدالت در خصوص قتل اریک گارنر با مخالفت هیات منصفه برای متهم کردن احتمالی پلیسی که به وی حمله کرده بود مسدود شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، هیات منصفه نیویورک حاضر نشده است تا این احتمال را مورد بررسی قرار دهد که حمله دانیل پانتالئو پلیس سفیدپوست ممکن است موجب مرگ اریک گارنر شده باشد.

بر اساس این گزارش صدور رای هیات منصفه موجب برپایی تظاهرات آرام و مسالمت آمیز گسترده ای در نیویورک شده است و وزارت دادگستری آمریکا نیز قول داده است تا تحقیقات مستقلی را در خصوص مرگ غم انگیز اریک گارنر انجام دهد.

بیل دی بلازیو شهردار و ویلیام بارتون رئیس پلیس نیویورک قول داده اند تا تغییرات لازم پس از قتل اریک گارنر صورت خواهد گرفت و همچنین متعهد شده اند که اداره پلیس واکنش مناسبی نشان خواهد داد و شرایط خود را بهبود خواهد بخشید. اداره پلیس نیویورک همچنین قول داده است تا با عموم مردم با عدالت و امنیت برخورد کند.

اما در بین اصلاحات زیادی که لازم است در اداره پلیس انجام شود یک نکته ساده وجود دارد. علاوه بر ممنوعیت استفاده از وسیله ای که دانیل پانتالئو توسط آن اریک گارنر را خفه کرده است یک خطر کشنده در زمینه قتل گارنر وجود داشته است و آن قرار گرفتن تعدادی از پلیس ها بر پشت گارنر بوده و فشاری که به معده و شکم وی وارد شده است.

این نوع رفتار پلیس آمریکا نیز در تناقض با بازداشت ایمن و بدون آسیب است به خصوص برای افرادی مثل گارنر که اضافه وزن داشته و با بیماری آسم و تنگی نفس روبرو بوده است. دفتر پزشک قانونی نیویورک در گزارش خود مربوط به علت مرگ گارنر اعلام کرده است: فشار آمدن بر گلو و همچنین فشار بر قفسه سینه در طول تلاش پلیس برای بازداشت گارنر عامل اصلی مرگ وی بوده است.

مایکل بادن از مقام های سابق دفتر پزشک قانونی نیویورک در این باره تاکید کرد که "افراد چاق به خصوص در حالت خوابیده زمانی که فشار کافی بر روی کمر و پشت آنها وارد شود قادر به تنفس کافی نیستند. فشار مانع از این می شود که دیافراگم به خوبی پایین و بالا برود. این دقیقا همان چیزی بوده که گارنر سعی کرده تا به ماموران پلیسی که به وی فشار می آوردند بگوید."

بی شک حادثه قتل گارنر لزوم اجرای تغییرات و اصلاحات در نحوه رفتار پلیس با مردم را بیش از پیش روشن و نمایان کرده است. هیات منصفه دادگاه شهر نیویورک دانیل پانتالئو افسر پلیسی را که اقدام به خفه کردن اریک گارنر فرد غیرمسلح سیاهپوستی که مشکل تنفسی داشت، کرده بود تبرئه کرد.

در ویدئویی که از نحوه بازداشت مقتول منتشر شده نشان می‌دهد، افسر پلیس دستان خود را دور گردن اریک گارنر حلقه کرده و به شدت فشار می‌دهد و فرد سیاهپوست نیز فریاد می زند نمی توانم نفس بکشم.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =