تسنیم نوشت:

مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا سندی را تصویب کرد که بر اساس آن اقدامات روسیه علیه کشورهای همسایه را محکوم کرده و این سیاست ها را تجاوزکارانه ارزیابی کرده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، قطعنامه ضد روسی مجلس نمایندگان آمریکا با 411 رای موافق در برابر 10 رای مخالف به تصویب رسیده است. در این قطعنامه نمایندگان آمریکایی ادامه سیاست های تجاوزکارانه سیاسی، اقتصادی و نظامی روسیه علیه اوکراین، گرجستان و مولداوی را محکوم کرده اند.
بر اساس این گزارش، نمایندگان آمریکایی همچنین اقدامات روسیه در نقض حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی کشورهای همسایه را محکوم کرده اند.
آدام کینزینگر از حامیان این قطعنامه تاکید کرد که "آمریکا و اروپا و متحدان ما باید به شدت فشارهای خود بر آقای پوتین را حفظ کنند تا وی را ترغیب کنند تا رفتارش را تغییر دهد.
این قطعنامه از روسیه می خواهد تا حمایت خود از استقلال طلبان شرق اوکراین را متوقف کرده و تصمیم خود برای الحاق کریمه به روسیه را لغو کند. علاوه بر این قطعنامه از روسیه خواسته است تا نیروهای خود را که آمریکا مدعی است در اوکراین،گرسجستان و مولداوی هستند به عقب بازگرداند.
مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از اوباما خواسته اند تا کمک های دفاعی و آموزشی را در اختیار اوکراین قرار دهد. ایلیانا روس لتینن از نمایندگان آمریکایی تاکید کرد که اوکراین به طور روشن به کمک فوری نظامی نیاز دارد. این قطعنامه همچنین از اعضای ناتو می خواهد تا همکاری نظامی با روسیه را متوقف کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =