فارس نوشت:

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اگر آرامش و اطمینان در حوزه نباشد، خدمتی به مباحث ولایت فقیه نیست گفت: بدترین ظلم به ولایت فقیه این است که عرصه را برای بیان نظریه‌ها و بحث‌های آزاد بسته باشیم.

به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در همایش بزرگ طلاب و روحانیون قم که در سالن همایش‏های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم حرکت‌های فرهنگی اثرگذار داشته باشیم، رفع دغدغه‌های معیشتی است و اگر بخواهیم شعار سال رهبری محقق شود، باید آن را با امنیت گره زد تا فرهنگ را در جامعه رقم بزنیم.

وزیر اطلاعات بیان کرد: در جامعه‌ای که بر اساس رفع دغدغه‌های معیشتی و امنیت، فرهنگ عبودیت شکل بگیرد فرهنگ ایمانی در فرهنگ اقتصادی تاثیر می‌گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ سرویس‌های اطلاعاتی گفت: امروزه جنگ ارتش‏ها به سر آمده و جای خود را به جنگ سرویس‏های اطلاعاتی و امنیتی داده است، بسیاری از جنگ‌های امروز بر سر امنیت داخلی کشورها است و در جنگ سرویس‎های اطلاعاتی و امنیتی تفاوت زیادی با جنگ ارتش‏ها وجود دارد زیرا در جنگ سرویس‏ها از افراد داخل کشور، دشمن علیه حاکمیت آن کشور استفاده می‏کنند.

علوی با بیان اینکه ناتوی سرویس‌های جاسوسی راه اندازی شده است بیان کرد: در زمان سابق اتحادیه ناتو که یک اتحادیه نظامی به شمار می‌رفت و امروز هم آرام آرام اتحادیه سرویس‏های اطلاعاتی در حال شکل گیری است.

وزیر اطلاعات تجارت اطلاعاتی را نیز جز برنامه‌های استکبار بر شمرد و تاکید کرد: سرویس‏های امنیتی، اطلاعاتی را که مورد نیاز خودشان نیست را جمع آوری می‏کنند و آنها را در اختیار سرویس‎های دیگر که به آن نیاز دارند قرار می‏دهند و با این رویه، تجارت و سود‌های کلانی به دست می آورند .

علوی بحران سوریه را یک جنگ اطلاعاتی دانست و بیان کرد: سرویس اطلاعاتی کشورهایی مانند عربستان ، اردن، ترکیه و در رأس آنها سرویس اطلاعاتی اسراییل و آمریکا در این کشور استارت جنگ اطلاعاتی را زدند که زاییده آن داعش بود.

وی بیان کرد: نیروهای حزب الله در مقاطعی توانستند از طریق سرویس‌های اطلاعاتی نیروهای داعش را نابود کنند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گروه تکفیری داعش با گروه‏های مشابه تروریستی تفاوت دارد بیان کرد: داعش دارای ایدئولوژی اعتقادی است که می‌خواهند آن را با آزادسازی دمشق و بغداد که زمانی مرکز خلافت اموی‏ها و عباسی‏ها بوده است به دنیا اثبات کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای داعش در راستای عملکرد صلاح الدین ایوبی، به عنوان یک الگو برای خود مبارزه با شیعه و هم پیمانان را در دستور کار دارند و بعد از آن به جنگ کافران می‌روند.

علوی با اشاره به آرامش در کشور بیان کرد: امنیت برای حوزه علمیه از وظایف دستگاه اطلاعات کشور است، طلاب و روحانیون باید دارای امنیت باشند، نباید برای هر بحث علمی پاسخ بدهند، امروز نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: تفکر ولایت فقیه، زمانی می‌تواند به همه شبهات پاسخ دهد که در حوزه علمیه بتواند در کمال آرامش بحث‌های آزاد و دفاع از ولایت فقیه را نظریه پردازی کند.

وی با بیان اینکه اساتید باید بتوانند با مباحث علمی در بحث تضارب آرا نظریه پردازی کنند گفت: اگر آرامش و اطمینانی در حوزه نباشد خدمت به مباحث ولایت فقیه نیست، بدترین ظلم به ولایت فقیه این است که عرصه را برای بیان نظریه‌ها و بحث‌های آزاد بسته باشیم.

علوی گفت: مباحث پلورالیزم دینی نیاز به فکر حوزه دارد، مباحث جدیدی را مطرح می‌کنند و اگر حوزه نتواند آن را پاسخ دهد، فکر عده‌ای را به چالش‌ می‌کشند.

 

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    4 3
    کاش میشدبفهمی منظورایشان چیست
  • داود CA ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    6 2
    لطفا بگذارید اقای موسوی و کروبی محاکمه علین بشوند و نظر و گفته های آنها شنیده بشه بعدا راجع به اینکه اینها فتنه گر هستند یا نه مردم نظر بدهند نه این که آنها را نگذاریم از خودشان دفاع کنند و دائم به آنها انگ فتنه گر بزنیم