تسنیم نوشت:

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اساسا هیئت نمی‌تواند سکولار و جدا از فضای سیاسی باشد. زیرا اصلا امام حسین(ع) غیر سیاسی وجود ندارد. امام حسین(ع) اعتصاب غذا که نکرد، در جنگ شهید شد.
برنامه پرده عشاق، تجلیل از مفاخر حسینی تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شب گذشته 12 آذر مصادف با دهم ماه صفر با تجلیل از حاج قاسم مستوفی به پاس نیم قرن نوکری و خدمت در آستان حضرت سیدالشهدا(ع) در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در این مراسم که با استقبال زیاد پیرغلامان، مادحین و زاکرین، شعرای آیینی، هیئتی‌ها، اهالی منطقه و مجموعه هیئت وحسینیه صنف لباس فروش برگزار شد و پیرغلامان حسینی همچون حاج علی انسانی به مداحی پرداختند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی سخنانی ابراز امیدواری کرد که پرده عشاق تا سالهای دیگر در این فضاها بچرخد و از خادمین و نوکران دستگاه ابا عبدالله (ع) تجلیل کند.
او گفت: قصد ما این است که پرده عشاق راجع به هیئت و هیئت داری صحبت کند. اساسا هیئت نمی‌تواند سکولار و جدا از فضای سیاسی باشد. زیرا اصلا امام حسین غیر سیاسی وجود ندارد. امام حسین که اعتصاب غذا نکرد، امام حسین(ع) کشته شد و در جنگ شهید شد.

حجت الاسلام مرادی گفت: اصلا هیئت جلسه ای است که حول قتال و جنگ و جدال و بحث سر این حرف‌هاست. زیرا همه اهل بیت(ع) یا مقتول هستند یا مسموم. و بحث میانه ای نیست.

او با اشاره به اینکه هیئت صنف لباس فروش تهران در سالهای متمادی همیشه پایگاه بچه حزب اللهی ها بوده است، گفت: این جلسه همیشه پایگاه حزب اللهی‌های تهران بوده و اگر رفتار حاج قاسم مستوفی را ببینیم او یک ادای داغ بازی در رفتار ایشان نیست. همه درباره نرمی، سماحت و بزرگواری حاج قاسم صحبت می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: هدف ما در این سازمان این است که جایگاه هیئت‌ها را برای مردم بگوییم زیرا تهرانی که امروز سرپا ایستاده پایه هایش هیئت است. انسان های بزرگی در این هیئت ها رفت و امد دارند درباره وعاظ مداحان شعرا و صنوف مختلف در هیئت باید کار کنیم راجع به آشپز هیئت‌ها کار منظمی انجام دهیم تنها چند نفر چای ریز هیئت را تجلیل کردیم باید راجع به آنها حرف بزنیم چای ریختن و آشپزی هیئت با بیرون بسیار فرق دارد و تمام قواعدش متفاوت است.

پایان بخش این مراسم اهدای لوح یادبود و تندیس ویژه برنامه پرده عشاق به حاج قاسم مستوفی به پاس 5 دهه خدمت و نوکری در هیئات مذهبی و به ویژه حسینیه و هیئت صنف بلاس فروش تهران بود و در پایان مجموعه هیئتی های صنف لباس فروش عکس یادگاری در کنار حاج قاسم مستوفی گرفتند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگ IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    8 2
    ما نمی دانیم درباره سیاست سخن مولا علی قبول کنیم یا این آقارو...
  • سمناني A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    13 2
    ديگه امام حيسن رو سياسي نكنيد.حتما فردا ميگيد اصولگرا بوده اونم از نوع پايداري
  • بی نام US ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    9 2
    كلا سياست رو با همه چي قاطي كرديد