تسنیم نوشت:

نیویورک تایمز با اشاره به حملات هوایی اخیر ایران به تروریست های داعش در دیالی عراق نوشت ایران برخلاف آمریکا، هیچ گاه در حمایت از دولت و مردم عراق در مبارزه با داعش تردید نکرده است.

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به حملات اخیر جنگنده های ایرانی به مواضع داعش در استان دیالی نوشت ایران از ابتدای ایجاد خطر داعش در عراق به کمک مردم و دولت این کشور شتافت این در حالی بود که دولت باراک اوباما منتظر ماند تا تغییر سیاسی در عراق انجام شود و کابینه جدید تشکیل شود.

رهبران عراقی نیز با تایید این موضوع اعلام کرده اند تهران غالبا در ارائه کمک در زمان های بحرانی از واشنگتن سریع تر بوده است. زمانی که داعش به موصل، دومین شهر بزرگ عراق یورش برد و به سمت بغداد حرکت کرد، رئیس جمهور آمریکا موضع محتاطانه ای گرفت و قبل از ورود، خواستار انجام تغییرات سیاسی در بغداد شد. اما ایرانی ها لحظه ای درنگ نکردند و به کمک عراق شتافتند. ایران اولین کشوری بود که به کردهای عراق تسلیحات فرستاد و برای دفاع از بغداد سریعا وارد عمل شد.

حید العبادی، نخست وزیر عراق اخیرا در گفتگویی تلویزیونی گفت: زمانی که بغداد تهدید شد، ایرانی ها برای کمک به ما تردید نکردند، و زمانی که کردها در اربیل تهدید شدند نیز در کمک به آنها شک نکردند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =