وزیر دادگستری آمریکا دستور داد تا پس از رأی هیئت منصفه نیویورک در بی گناه تشخیص دادن مامور پلیسی که اریک گارنر را خفه کرده، در خصوص این مساله تحقیقات فدرال انجام شود.

اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا در حالی دستور تحقیقات فدرال در خصوص مرگ اریک گارنر سیاه پوستی را که امسال توسط دانیل پانتالئو مامور پلیس در نیویورک به قتل رسیده را صادر کرده است که تظاهرات گسترده ای بار دیگر در شهرهای مختلف آمریکا نسبت به رفتار تبعیض آمیز و نژاد پرستانه پلیس برپا شده است.
این دومین رأی هیات منصفه آمریکا در بی گناه تشخیص دادن ماموران پلیس این کشور در قتل سیاه پوستان در هفته های اخیر به شمار می رود. پیش از این نیز هیات منصفه فرگوسن در سنت لوییس آمریکا، دارن ویلسون مامور سفید پوست پلیس را که با شلیک گلوله مایکل براون سیاه پوست 18 ساله را به قتل رسانده بود، بی گناه تشخیص داده است.

عکسها از رویترز و لوموند

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    66 5
    آنچه مهم است عكسي است كه معنرضين سفيد پوستند و پليس سياه پوست...آزادي يعني حق اعتراض...
    • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
      18 35
      همه جای دنیا پلیس با گلوله به خلافکار شلیک می کند وقتی همین بچه ها می روند مدارس امریکا رو به رگبار می بندد یا همون سیاهپوست سر سرباز انگلیسی رو می برد هیچ خبری پخش نمی شود ؟ در ضمن چرا اینقدر امریکا برای شما اهمیت دارد ؟ امریکا فقط 5 درصد جمعیت دنیاست درحالیکه اکثر اخبار شما از امریکاست این خبرانلاین هست نه یاهونیوز و سی ان ان
  • بی نام EU ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    8 13
    این هم از امریکا مدعیه دمکراسی و حق بشر... آدم میکشن بعد میگن بصورت آرم تظاهرات کنین بعد برین خونه تا بعدی کشته بشه و همین حلقه ادامه پیدا میکنه.