ایسنا نوشت:

معاون وزیر خارجه ایتالیا با معاون امور حقوقی و بین‌المللی و معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه دیدار کرد.

لاپو پیستلی، معاون وزیر خارجه ایتالیا عصر امروز با دکتر عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص آخرین تحولات و روند مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ گفت‌وگو نمود.

در این دیدار عراقچی با اشاره‌ای گذرا به اهم مباحث مطرح شده در جریان آخرین دور مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ در وین، مواضع اصولی کشورمان در خصوص موضوعات محوری مرتبط با برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تشریح و تاکید نمود: پس از چندین ماه مذاکره سخت و پرداختن به مسائل به شدت فنی و پیچیده اکنون مسیر دستیابی به تفاهم تا حد زیادی هموار شده و چنانچه طرف غربی با حسن نیت مصمم به نیل به توافقی مرضی الطرفین باشد، شرایط آن بیش از هر زمان دیگر فراهم است.

معاون وزیر خارجه ایتالیا نیز با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های حاصله در مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای نشان داد که گفت‌وگو می‌تواند الگویی مناسب برای همکاری طرفین در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

وی با یاد کردن از مذاکرات جاری هسته‌ای به عنوان یک فرصت تاریخی برای دستیابی به توافق جامع، نیل به این توافق را بسیار مهم و حیاتی دانست.

معاون وزیر خارجه ایتالیا همچنین با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و درخصوص مسائل و آخرین تحولات منطقه و لزوم مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه تبادل نظر نمود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    دمتون گرم. قطعا مذاكرات زمانبره و همه بايد صبور باشن.