۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
تصاویری از عملیات ارتش سوریه در درعا

ارتش سوریه، در ادامه عملیات ضد گروه های تروریستی پس از کنترل مناطق گسترده ای از منطقه الشیخ مسکین در حومه درعا، به جاده این شهر رسید.

 

 

خانم "دارین فضل" خبرنگار شکبه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، ارتش سوریه بخش های گسترده ای از منطقه الشیخ مسکین در حومه درعا را آزاد کرد و تا جاده قدیم درعا رسید و مخفی گاه های تروریستها را در منطقه داعل و جاده السد و همچنین مناطق بصری الشام و جنبین با توپخانه سنگین گلوله باران کرد.

خبرنگار شبکه العالم به نقل از منابع نظامی از انفجار دو مخفی گاه عناصر جبهه النصره در درعا خبر داد.

گروه های مسلح با اعتراف به تحمل خسارت های سنگین در جبهه جنوبی از هلاکت شمار زیادی از عناصر این گروه ها از جمله علاء الشمری در مخفی گاه خود در انخل، خبر دادند.

از سوی دیگر در جبهه شمال شرقی سویداء، منابع آگاه از تلاش های گسترده داعش برای سامان دهی نیروهای خود در مناطق الاصفر، الصریخی، شنوان، القصر، الصقیه و رجم الدوله خبر دادند؛ و هدف از این تکاپوش داعش را جلوگیری از تسلط جبهه النصره بر جنوب سوریه و اعلام امارت در قلمرو جنوب سوریه اعلام کردند.

ارتش سوریه، با وجود آن که در چندین جبهه با گروه های مسلح درگیر است، جبهه جنوبی را در رأس اولویت های خود نگه داشته است و علت این مساله بیانگر همکاری گروه های تروریست با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

"حسن الحسن" کارشناس نظامی، به خبرنگار شبکه العالم گفت: در حال حاضر درگیری هایی در منطقه الغوطه غربی از خان الشیح تا ریف القنیطره در جریان است و عناصر مسلح تروریست سعی دارند این مساله را به وقایع درعا مرتبط سازند.

در این میان، پس از آرامش نسبی دو ماهه در داریا واقع در الغوطه غربی، بار دیگر درگیری ها در دو سمت شرقی و شمالی در ریف دمشق از سر گرفته شد و نیروهای ارتش، ساختمان های منطقه الکورنیش القدیم را از عناصر مسلح تروریست پس گرفتند.

"محمد العمری" مسئول اطلاع رسانی وزارت آشتی ملی، با تاکید بر تلاش برای برقراری آشتی ملی در با گروه های مسلح، از مخالفت یک گروه ناشناس با این تلاش ها خبر داد و تاکید کرد که دیگر گروه ها، به مبارزه با این گروه شتافتند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =