یک مقام ارشد ایرانی به خبرگزاری رویترز گفته است که ایران هیچ حمله هوایی علیه مواضع داعش در عراق انجام نداده است. با این حال پنتاگون با پخش این تصاویر همچنان مدعی این حمله است.

 

 

خبرگزاری فارس نوشت: یک مقام ارشد ایرانی به خبرگزاری رویترز گفته است که ایران هیچ حمله هوایی علیه مواضع داعش در عراق انجام نداده است.

این مقام ایرانی که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرده گفته است؛ ایران هرگز در حملات هوایی علیه داعش در عراق مشارکت نداشته است و هرگونه همکاری با آمریکا در این زمینه خارج از دستور کار ایران است.

شب گذشته دریادار «جان کربی» سخنگوی پنتاگون در اظهاراتی مدعی شد که  شواهدی مبنی بر انجام عملیات هوایی جنگنده «اف 4» ایران در شرق عراق علیه مواضع داعش وجود دارد.

سخنگوی پنتاگون در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده است که سردار جزایری نیز پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی  فارس درخصوص برخی اخبار رسانه‌های خارجی که به نقل از مقامات دفاعی آمریکا مدعی همکاری جنگنده‌های ایرانی با ائتلاف آمریکایی در بمباران مواضع داعش شده بودند، گفت: جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را مسبب ناآرامی‌ها و مشکلات عراق و نیز اقدامات تروریستی گروهک داعش می‌داند و بر این باور است که چنانچه طراحی و حمایت‌های آمریکا و ارتجاع منطقه نبود، امروز جهان شاهد تخریب زیرساخت‌ شهرها و روستاها و نیز کشتار فجیع مردم در سوریه و عراق توسط تروریست‌ها نبود.

با این حال وب سایت شبکه خبری یورونیوز با پخش این تصاویر از پایگاه اطلاع رسانی پنتاگون گزارش داد:یک جنگنده هوایی ایران در آسمان عراق ردیابی شده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است به نظر می رسد این نخستین عملیات هوایی ایران علیه مواضع داعش بوده که با هواپیمای با سرنشینی که مبدا آن خاک ایران بوده صورت گرفته است اما هیچ گونه هماهنگی برای انجام فعالیت های نظامی یا حملات هوایی میان دو کشور وجود ندارد.

در همین حال سرتیپ مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفت و گو با خبرگزاری های ایران هرگونه "همکاری" جمهوری اسلامی با ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را تکذیب کرده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    مبارزه با داعش که ننگ نیست باعث افتخاراست.
  • جانباز A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    33 24
    حالا که چی مثلا چه غلطی میخواهیدبکنید
  • حسین A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    16 3
    ای شیطونااااااا
  • مسعود A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    10 0
    سلام علیکم..اگر جنگنده های ما این کار را کردن خب درود میفرستیم به هر چی خلبان باغیرتمون
  • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    7 0
    درود‏ ‏بر‏ ‏تیز‏ پروازان‏ ‏نیروی‏ ‏هوایی‏ ‏ارتش‏ ‏جمهوری‏ ‏اسلامی‏ ‏ایران‏ ‏که‏ ‏غریبانه‏ ‏و‏ ‏بی‏ ‏ادعا‏ ‏در‏ ‏حال‏ ‏حفاظت‏ ‏از‏ ‏خاک‏ ‏ایران‏ ‏هستن‏ ‏
  • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    1 0
    درود بر شرف خلبانان ايران زمين................................