ایسنا نوشت:

الازهر مصر با برگزاری کنفرانسی بین المللی پیرامون تروریسم و افراط گرایی هر نوع ارتباط این مقوله با اسلام را رد کرد و اقدامات داعش را در راستای حمایت از منافع خارجی خواند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، احمد الطیب، شیخ الازهر در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: گروه‌های تروریستی و طائفه‌ای از جمله داعش تلاش دارند برداشت سطحی وغیر واقعی خود از اسلام را بر همگان تحمیل کنند و با نگرشی که نسبت به دستورات اسلام دارند دیگران را به اعدام محکوم می‌کنند و از دایره دین خارج می‌کنند که این امر پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: افراط گران با ایجاد تغییر در احکام اسلامی و آموزه‌های ادیان مفهوم جهاد را تحریف کردند و کشتن دیگران را مباح می‌دانند.

شیخ الازهر ادامه داد: تروریسم و طائفه‌گری که در منطقه رواج پیدا کرده هدفی جز تجزیه کشورهای مسلمان ندارد و در راستای منافع کشورهای خارجی عمل می‌کنند.

در این کنفرانس 700 اندیشمند از ادیان و مذاهب مختلف از 120 کشور جهان از جمله مسئولان مذهبی الازهر و تئودورس دوم، رهبر مسیحیان قبطی مصر حضور دارند.

این کنفرانس دو روزه قرار است به بررسی راه‌های جلوگیری از گسترش افراط‌گرایی و طایفه‌گرایی به شکل عقیدتی بپردازد و علمای دینی و مذهبی از سراسر جهان در این دو روز نظرات و پیشنهادات خود را برای مقابله با این پدیده ارائه می‌دهند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =