تسنیم نوشت:

نمایندگان کنگره آمریکا شب گذشته یک بسته مالی فوری برای تامین هزینه‌های عملیات علیه داعش در عراق و سوریه را تصویب کردند و قرار است رای گیری در خصوص این بسته مالی فوری طی روزهای آینده انجام شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نمایندگان کنگره آمریکا در حالی با یک بسته مالی فوری برای ادامه عملیات نظامی علیه داعش در عراق و سوریه موافقت کرده اند که انتظار می رود طرح مربوط به آموزش و تجهیز مخالفان سوری که از سوی باراک اوباما پیشنهاد شده نیز تمدید شود.

نمایندگان کنگره آمریکا در ماه سپتامبر با اجرای این برنامه تا 11 دسامبر موافقت کرده بودند. کارل لوین سناتور دموکرات و جیمز آینهوف سناتور جمهوری خواه تاکید کردند که کنگره باید این طرح را تا پایان هفته نهایی کند. این طرح سپس به سنا ارسال خواهد شد.

این متن شامل 3.4 میلیارد دلار برای استقرار نیروهای آمریکایی به عنوان بخشی از عملیات "تصمیم مطلق" و 1.6 میلیارد دلار نیز برای برنامه تجهیز و آموزش کردهای عراقی برای دو سال خواهد بود.

منابع مالی لازم برای شبه نظامیان مخالف سوری نیز قرار است از منابع کنونی پنتاگون تامین شود. نمایندگان کنگره آمریکا علاوه بر این در خصوص قانون محدودیت مربوط به تعطیلی زندان گوانتانامو در کوبا رایزنی کردند. ممنوعیت انتقال زندانیان از این زندان به آمریکا که از سال 2011 میلادی تاکنون اجرا می شود علی رغم مخالفت اوباما بار دیگر تمدید شده است.

کنگره مانع از انتقال زندانیان گوانتانامو به آمریکا از سوی پنتاگون شده است. جمهوری خواهان نگران آن هستند که زندانیان احتمالا به محض ورود به این کشور توسط قاضی آزاد شوند و به تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا تبدیل گردند.

13 زندانی گوانتانامو از ابتدای امسال تاکنون به سایر کشورها منتقل شده اند و هنوز 142 زندانی در این زندان نگهداری می شوند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =