ایسنا نوشت:

یکسال پیش از آنکه کیم جونگ اون رهبر کره‌ شمالی شود، دستورالعملی صادر شد که براساس آن هرکس در این کشور که به همین نام است باید آن را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، براساس این دستورالعمل، کیم جونگ ایل، رهبر فقید کره‌شمالی به تمامی مقام‌های حزب حاکم، ارتش و پلیس دستور داد تا از اجرایی شدن آن درکشور اطمینان حاصل کرده و اگر موردی برخلاف آن یافتند، گزارش دهند.

این دستورالعمل در ژانویه 2011 و کمی پس از آنکه کیم جونگ اون جای پدرش را به عنوان رهبر کره‌شمالی گرفت، منتشر شد. کیم جونگ ایل دسامبرهمان سال درگذشت.

در این دستورالعمل آمده است: تمامی ارگان‌های حزب و مقام‌های امنیتی باید لیستی از ساکنان کره‌شمالی که هم نام کیم‌ جونگ اون هستند، تهیه کنند و آنها را توجیه کنند تا نامشان را به صورت داوطلبانه تغییر دهند. این روند شامل بررسی نام‌ها بر روی اسناد دولتی و رسمی شامل کارت‌های امنیتی و مدارک تحصیلی می‌شود.

مقام‌های کره‌شمالی همچنین موظف شده‌اند تا از صدور گواهی ولادت برای آن دسته از نوزادانی که هم‌نام کیم جونگ اون هستند، امتناع کنند و باید مطمئن شوند که هیچ شایعه و شکایتی بابت این مساله صورت نمی‌گیرد.

صحت این دستورالعمل هنوز به صورت مستقل به اعتبار نرسیده و وزارت اتحاد مجدد کره‌جنوبی هنوز در این باره به اظهارنظر نپرداخته است.

یکی از پناهجویان کره‌شمالی که هم‌اکنون در کره‌جنوبی به سر می‌برد، گفت:هیچ‌کس در کره‌شمالی هم‌نام کیم این سونگ، موسس کره‌شمالی و کیم جونگ ایل، هبر فقید این کشور نیست و بدون‌شک این روند برای رهبر کنونی کره‌شمالی هم ادامه خواهد یافت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    8 0
    هیچ کس در کره شمالی نباید کیم جونگ اون نامیده شود، صحيح است.