۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۵

ایسنا نوشت:

نیامین نتانیاهو وزرای دارائی و دادگستری را از سمت خود برکنار کرد و با این کار اکثریت پارلمان برای تشکیل دولت ائتلافی را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یئیر لاپید، وزیر دارایی و تزیپی لیونی وزیر دادگستری که رهبران دو حزب اصلی حاضر در ائتلاف نتانیاهو هستند را از سمت خود برکنار کرد.

لاپید به دلیل بودجه سال 2015 رژیم صهیونیستی و لیونی به خاطر لایحه "کشور یهود" نتانیاهو را مورد انتقادات شدید قرار داده‌اند.

برکناری این دو باعث می‌شود احزاب آنها نیز از ائتلاف حاکم خارج شوند و به این ترتیب حزب لیکود که رهبری آن را نتانیاهو بر عهده دارد اکثریت پارلمان برای تشکیل کابینه را از دست خواهد داد.

اگر نتانیاهو برای جبران خروج این دو حزب از ائتلاف حاکم، نتواند دیگر جریان‌های موجود در پارلمان را با خود همراه سازد و آنها را به مشارکت در ائتلاف بکشاند، مجبور است کابینه را منحل و انتخابات زود هنگام برگزار کند.

بنا به گفته منابع اسرائیلی نتانیاهو برای فراهم شدن زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام، به زودی پارلمان را منحل می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز برای کنار گذاشتن اختلافات با لاپید و لیونی نشستی برگزار کرد که مذاکرات طرفین به شکست انجامید و نتانیاهو مجبور به اخراج آنها از کابینه شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =