رییس جمهوری با تأکید بر اینکه فقه ما باید فقه تقریب و اتحاد باشد، گفت: امروز باید به دنبال تبلیغ اسلام اعتدال و رحمانیت و مبارزه با خشونت و افراطی‌گری باشیم که به ناروا خود را اسلام می‌نامد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار علما و روحانیون استان گلستان، برادری، دوستی و وحدت بین اقوام و مذاهب گوناگون در این استان را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: اینکه همه ما در صف واحد در مسیر پیشرفت و تعالی یک کشور باشند، بسیار ارزشمند است و باید هر چه بیشتر تقویت شود.

رییس جمهوری اختلاف بین مذاهب اسلامی را بسیار جزیی و ناچیز دانست و گفت: همه مذاهب اسلامی نسبت به کتاب آسمانی، سیره پیامبر عظیم‌الشأن(ص) و عشق به خاندان و اهل بیت رسالت اتفاق نظر دارند و امروز در ایران اسلامی همگی زیر پرچم واحد اسلام و قرآن و نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت قرار داریم.

دکتر روحانی تصریح کرد: ایران یک ملت واحد است و باید از این موضوع حفاظت و صیانت کرد.

رییس جمهوری در ادامه اجتهاد در اسلام را موضوع بسیار ارزشمندی توصیف کرد و گفت: اجتهاد به معنای فهم درست و به دست آوردن راه حل معضلات و پاسخ به نیازهای جامعه از متن کتاب و سنت است و اگر گویا نباشد و نیازهای جامعه‌مان را از متن اسلام استخراج نکنیم بی‌تردید دچار مشکل خواهیم شد.

رییس‌ جمهوری ادعای جهاد از سوی گروه‌های تکفیری را بی‌اساس و فاقد اعتبار دانست و گفت: جهاد واقعی بدون اجتهاد عملاً به طغیان و بهم ریختگی منجر می‌شود و جهادی ارزشمند است که در کنار فهم درست از اسلام، قرآن و سنت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) باشد.

رییس جمهوری تصریح کرد: امروز حوزه‌های علمیه بایستی برای ترویج واقعی دین اسلام تلاش کنند و این نیاز امروز ما است.

دکتر روحانی گفت: در دهه‌های اخیر زیباترین روز روزی بود که در ایران نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی، تحت پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله به پیروزی رسید و این پیروزی در حالی بود که کسی فکر نمی‌کرد که یک ملت با رهبری یک عالم و فقیه و بدون وصل بودن به هیچ یک از ابرقدرت‌ها به پیروزی برسد.

رییس جمهوری گفت: روز پیروزی انقلاب اسلامی، روز پیروزی اسلام بود و دنیا مشاهده کرد که اسلام تنها عبادات شخصی نیست، بلکه دینی است که می‌تواند یک انقلاب را رهبری کند و انقلاب اسلامی پس از افول قدرت عثمانی نشان داد که یک دین سیاسی است و می‌تواند در برابر ابرقدرت‌های جهان بایستد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: تلخ‌ترین زمان نیز برای اسلام روزی است که عده‌ای تحت عنوان تکفیر و سلفی‌گری سر یک انسان را از تن جدا می‌کند و با این اقدام خود زشت‌ترین چهره را از اسلامی نشان می‌دهند که رحمانی‌ترین دین جهان است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه امروز موضوع ایران‌هراسی نسبت به سه، چهار سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: وقتی فردی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طرح جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری را مطرح می‌کند و این طرح به اتفاق آرا، توسط نمایندگان کشورهای جهان تصویب می‌شود این موضوع افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر روحانی گفت: اسلام و فقه ما باید فقه تقریب مذاهب و اتحاد باشد و با حرکت در این مسیر شیعه و سنی و طوایف و اقوام مختلف و نیز دنیای اسلام را هر چه بیشتر بهم نزدیک‌تر و متحدتر کنیم.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: دولت از روحانیت معزز اعم از شیعه و سنی انتظار و توقع دارد که برای حل معضلات و توسعه و تعالی مادی و معنوی کشور و اخلاق و وحدت، پیشتاز و پیشگام باشند.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تقدیر از اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی اظهار داشت: امروز سربازان ما در جبهه سیاست و در صحنه نبرد بین‌الملل بدون اینکه ذره‌ای از اصول خود کوتاه بیایند با موفقیت در حال پیگیری مسایل هستند.

وی در خاطر نشان کرد: امروز کشورهای بزرگ، اذعان دارند که در مسایل منطقه بدون نقش‌آفرینی ایران نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و این نشان‌دهنده قدرتی است که ملت ایران در سایه پیگیری آرمان‌های امام راحل و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به بدست آورده است.

 

29503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    چقدر زود پیر شدی مرد غصه مردم را خوردن همین هست امید دارم همیشه پیروز باشی و میدانم سخت است