رئیس جمهور :ملت ایران ثابت کردکه ایثار دروازه پیروزی است/تاکید بر حضور موثر بانوان در عرصه مدیریتی

رییس جمهوری روز سه شنبه در دیدار ایثارگران، برگزیدگان و نخبگان استان گلستان ، با بیان اینکه ملت ایران ثابت کرد که ایثار دروازه پیروزی است، گفت: ایستادگی ، جهاد و مقاومت، ملت ما را در برابر هر مانعی پیروز می کند.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی با بیان خاطره ای از فروردین سال ۴۲ و حمله كماندوهای رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه و كشتار طلاب و مردم در روز شهادت امام صادق (ع)، گفت: اگر ایستادگی، حمایت و فداكاری مردم نبود انقلاب به ثمر نمی رسید همانطور كه در دفاع مقدس اگر مردم در صحنه حاضر نمی شدند نیروهای نظامی به تنهایی قادر به دفاع از كیان كشور نبودند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) با تكیه بر حق و با ایستادگی و ایثار، قلوب مردم را جذب كرد و نهضت اسلامی را به پیروزی رساند، اظهارداشت: امروز همان راه و خط امام توسط رهبر معظم انقلاب و دولت در پیش گرفته شده است و ما بر منطق و آرمانهایمان ایستادگی خواهیم كرد.
رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: ایثار و فداكاری ملت ایران باعث شده است كه امروز در صحنه جهانی از ملت ایران به عنوان ملتی قدرتمند و شكست ناپذیر یاد شود كه به هیچ وجه حاضر نیست از اهداف و آرمانهایش عقب نشینی كند.
رییس جمهوری با بیان اینكه سلاح های اهدایی شرق و غرب به رژیم بعثی عراق نظیر هواپیماهای میگ ۲۵ و میراژ و موشك های اسكاد و تانك های تی ۷۲ نتوانست مردم را از جبهه حق علیه باطل جدا كند، گفت: در سالهای دفاع مقدس شاهد بودیم كه حتی سلاح های شیمیایی و حمایت ابرقدرتها از دشمن و تزریق دلار از سوی كشورهای مرتجع نتوانست كاری كند كه مردم از آرمانهایشان دست بردارند و به خانه بازگردند.
دكتر روحانی ادامه داد: هم در انقلاب و هم در دفاع مقدس، ملت ما با ایثار و فداكاری به پیروزی دست یافت و به حول و قوه الهی این ملت به همه آرمانهایش دست خواهد یافت.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاكید بر اینكه باید نخبگان و مدیران استانها را باور كنیم و امور استانها را به خود مردم بسپاریم، گفت: قطعا نخبگان و اهل استان مسائل و مشكلات و اولویت های خود را بهتر می شناسد و باید همه صاحبنظران و نخبگان استان دیدگاه ها و راهكارهای خود را برای توسعه ارائه كنند.
رییس جمهوری با اشاره به اینكه مردم استان گلستان بیش از هر استان دیگری مخاطراتی نظیر سیلاب های خطرناك را درك می كنند، گفت: سد سازی در استان گلستان تنها به منظور جمع كردن آب و كشاورزی نیست، بلكه دفاع از جان و اموال مردم است.
دكتر روحانی از همه نخبگان استان گلستان خواست تا در شناسایی اولویت ها و نیازهای استان پیشقدم شوند و بدانند دولت و مجلس نیز در صدد هستند روشی را در پیش بگیرند كه كار استان ها را به مردم خود استان واگذار كنند.
رییس جمهوری افزود: باور ما واگذاری امور به مردم است و معتقدیم با تمركز زدایی مشكلات بهتر حل و فصل می شود.
دكتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی زنان در عرصه های مختلف گفت: باید زنان را باور كنیم و بدانیم كه مسایل مهم كشور توسط همه زنان و مردان حل خواهد شد.
رییس جمهوری افزود: باور كنیم كه زنان می توانند حتی در حوزه های علمیه و در زمینه فقه و اصول همانند مردان به مدارج بالا دست پیدا كنند.
دكتر روحانی با بیان اینكه زنان در هر عرصه ای كه وارد شدند مانند بخش های آموزشی و پزشكی منشاء خدمات بسیاری شده اند به برخی از تفاوت های ماهوی زن و مرد اشاره كرد و گفت: زنان و مردان در مسایلی به غیر از این تفاوتهای ماهوی می توانند همپای هم پیشرفت كنند و ما باید زمینه و راه را برای استفاده از این استعدادها باز كنیم.
رییس جمهوری همچنین به ویژگیهای ارزشمند استان در حوزه گردشگری و تاریخی اشاره كرد و گفت: كشف دیوار عظیم گرگان می تواند اگر به صورت كامل انجام شود، در جذب گردشگری استان تاثیر بسزایی داشته باشد.
دكتر روحانی گفت: كشف این دیوار نشان از عظمت مردم این سرزمین در دفاع از خطه خود و ایران عزیز دارد.
پیش از سخنان رییس جمهور چند تن از ایثارگران و نخبگان حاضر در جلسه دیدگاه ها و مطالبات خود را در خصوص استان گلستان نظیر وحدت شیعه و سنی، همزیستی مسالمت آمیز اقوام، استفاده از توانمندی زنان، ایجاد امید و خودباوری در جوانان، فعالیت احزاب، اشتغال زایی و استفاده از ظرفیت های استان در زمینه گردشگری صنعت و كشاورزی بیان كردند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    2 13
    روحانی دوست داریم