تسنیم نوشت:

 دادستان مصر اعلام کرد که بررسی حکم مربوط به پرونده «قرن» نشان می‌دهد که خللی قانونی در این حکم وجود دارد و به همین منظور دستور اقدامات اعتراض به احکام صادره در حق متهمان را داده است.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز،  دادستانی مصر اعلام کرد که بررسی دلایل حکم «حسنی مبارک»، دو پسرش، و حبیب العادلی وزیر کشور مبارک، نشان می‌دهد که خللی قانونی در این دلایل این حکم وجود دارد.

دادستان کل مصر همچنین دستور گردآوری مجموعه‌ای از دلایل برای اعتراض به حکم تبرئه مبارک را صادر کرد.

دادگاه جنایی قاهره شنبه گذشته آخرین جلسه محاکمه مبارک، علاء و جمال پسران وی و حبیب العادلی وزیر کشور زمان ریاست جمهوری مبارک در خصوص قتل انقلابیون مصر معروف به «محاکمه قرن» را به ریاست قاضی «محمود الرشیدی» برگزار کرد.

بر اساس این حکم مبارک، علاء و جمال و حبیب العادلی وزیر کشور حسنی مبارک و دو معاونش در پرونده قتل تظاهرات کنندگان تبرئه شدند.

مبارک، علاء و جمال و حبیب العادلی به همراه 6 نفر از معاونان العادلی متهم به قتل 239 نفر و زخمی شدن 1588 نفر در اوایل انقلاب 25 ژانویه هستند.

در پی تبرئه مبارک موج اعتراض‌ها قاهره و تعداد دیگری از استان‌های این کشور را در بر گرفت که به کشته شدن چندین معترض انجامید.

همچنین خانواده‌های شهدای  انقلاب مصر، اندیشمندان و تعدادی از سیاسیون این کشور با اعتراض به این حکم آن را اقدامی در جهت پایمال کردن خون شهدا دانستند.

قرار است از امروز سه‌شنبه در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات میلیونی در اعتراض به حکم تبرئه مبارک برگزار شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =