خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیم اخیر دولت در افزایش قیمت نان گفت: دولت باید پاسخگوی علل افزایش قیمت این محصول باشد زیرا رویکرد قوه مجریه نسبت به این اقدام مشخص نیست.

محمود شکری در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه 11 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی به سخنگوی هیأت دولت گفت: نوبخت سخنگوی دولت اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که دولت تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد ولی به نانوایان اجازه دادیم که قیمت نان را 30 درصد افزایش دهند. حال این سوال پیش می آید که آیا دولت موافق این اقدام است یا مخالف، از این رو مسئولان باید خیلی شفاف بگویند که چه کسی متولی و مسئول این افزایش است.

نماینده مردم تالش و رضوان‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ از طرفی دیگر هنوز درصد افزایش قیمت نان در استان‌ها مشخص نیست زیرا در برخی استان ها 60 و در برخی استان‌ها 50 یا 40 درصد این محصول افزایش قیمت داشته است بنابراین دولت باید تکلیف این موضوع را هم مشخص کند.

او گفت: در شرایط کنونی نیازمندان و دهک‌های پایین جامعه با یارانه واریزی زندگی می کنند حال با افزایش قیمت نان آنها با مشکل روبرو می شوند از این رو باید از اعضای هیأت دولت پرسید که وقتی میزان یارانه این قشر از جامعه هیچ تغییری نکرده است آنها از کجا نان بخورند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388129

برچسب‌ها