جلال حسینی می گوید:«العربی که یکی از گران ترین تیم های دنیا بود را شکست دادیم.»

ناصر قراگزلو:سيدجلال حسيني روز گذشته در مصاحبه‌اي از همه چيز صحبت كرد؛ كل و کل با اشكان دژاگه، گلش به العربي و حرف‌هايش با محسن بنگر قبل از دربي.

از بازي با العربي بگو، ديداري كه در آن بازي باخته را 4 بر 2 برديد.
خدا را شكر كه در بازي دشوار با العربي پيروز شديم. العربي واقعاً تيم خوبي بود كه حالا يكي از گران‌ترين تيم‌هاي دنيا هم هست. در حالي كه بضاعت ما به نسبت ابتداي فصل بسيار كمتر شده و مصدومان خيلي زيادي روي دست سرمربي‌مان مانده‌اند.

چطور نتيجه را برگردانديد؟
ابتدا بازي را 2 بر صفر عقب افتاديم اما در ادامه 4 گل زديم، همين!

همين؟
العربي مهره‌هاي خطرناكي داشت، مثلاً اشكان كه واقعاً بازيكني توانا و خطرناك محسوب مي‌شود. تيم ما هم در حمله قوي است به همين دليل ما دفاع‌مان را محكم بستيم تا در ضدحمله‌ها زهر العربي را بگيريم و در پايان هم موفق شديم.

گل سوم الاهلي را تو زدي؟
بازيكن ما شوت زد ولي با دخالت من گل شد.

از كري‌هايت با اشكان دژاگه بگو.
اشكان قبل از بازي مصاحبه كرده و گفته بود الاهلي و سيدجلال را له مي‌كنيم و كلي كري خوانده بود. قبل از شروع بازي با او خوش و بش كردم چون واقعاً اشكان را دوست دارم. او پسر بسيار خوبي است و فوتباليست بسيار توانا و خوبي هم محسوب مي‌شود. همانجا به او گفتم چي گفتي؟ خوش و بش دوستانه و شوخي بود و دژاگه هم به من گفت شوخي كردم.

بعد از بازي با اشكان حرفي نزدي؟
نه، بعد از بازي، اشكان خيلي ناراحت بود.

فكر مي‌كني به لحاظ فني استحقاق پيروزي را داشتيد؟
بله، مقابل العربي بسيار خوب و حساب شده، بازي كرديم. ما دو گل بد خورديم ولي بعد از آن خيلي موقعيت خلق كرديم و به حق‌مان هم رسيديم. حتي در لحظاتي هم كه 2 بر صفر عقب بوديم، چند فرصت گلزني داشتيم كه آنها را از دست داديم.

مصدومان پرشمار تيم‌تان نگرانت كرده؟
واقعاً دست‌مان خالي شده است. در حال حاضر 5 بازيكن مصدوم داريم كه آسيب‌ديدگي‌هاي مختلف دارند و شايد تا آخر فصل هم نرسند.

اين كمبودها در دفاع برايتان مشكل‌ساز نيست؟
چرا، در خط دفاع هم يكي، دو بازيكن مصدوم داريم و حتماً بايد بازيكن جديد جذب كنيم. خدايي ناكرده اگر مدافعان فعلي‌مان آسيب ببينند، با مشكل جدي مواجه خواهيم شد.

براي قهرماني در اين فصل شانس داريد؟
نه، الان ششم هستيم و اين همه مصدوم هم داريم.

دوست داريم نظر تو را در مورد دربي و تيم سابقت بدانيم؟
دربي را ديدم، دربي 79 هيجان داشت؛ هم درگيري و هم گل‌هاي خوب و برخلاف بعضي از دربي‌ها خيلي خوب بود. بازيكنان پرسپوليس برخلاف استقلال با آمادگي ذهني بالايي بازي كردند و بدون ترس از باخت، تمام توان‌شان را صرف كردند تا به چيزي كه مي‌خواستند، برسند و در واقع ميل به بردن را مي‌شد در چهره تك‌تك بازيكنان پرسپوليس ديد.

با بازيكنان پرسپوليس حرفي نزدي؟
چرا قبل از دربي با محسن بنگر حرف زدم و گفتم پرسپوليس خيلي جوان شده و استقلالي‌ها برايتان تله مي‌گذارند. مبادا غافلگير شويد. راستش از همين تله آنها مي‌تـرسيدم اما خدا را شكر بازيكنان پرسپوليس در دربي آنقدر خوب بودند كه گل خورده را با برد جبران كردند و جاي هيچ حرف و حديثي باقي نگذاشتند.

دربي را با مجتبي جباري ديدي؟
نه.

بعد از بازي با جباري حرفي در مورد دربي نزدي؟
نه حرفي نزديم. مجتبي از باخت در دربي خيلي ناراحت بود و من هم به همين دليل ديگر حرفي از دربي نزدم.

چه ‌كار كنيم كه دربي هميشه مثل اين بازي جذاب و زيبا باشد؟
به نظرم بايد در دربي‌ها حق ميزباني را به يكي از تيم‌هاي پرطرفدار بدهند. مثلاً در بازي رفت، 90 درصد سهم را به تماشاگران پرسپوليس بدهند و در بازي برگشت، برعكس. اين‌طوري به نظرم دربي بسيار زيبا خواهد شد. الان وقتي داور مي‌بيند 50 درصد ورزشگاه آبي هستند و 50 درصد تماشاگر پرسپوليس، ناخودآگاه به مساوي تمايل پيدا مي‌كند و طوري قضاوت مي‌كند كه بازي مساوي شود. اگر در يك بازي يكي از اين تيم‌ها ببيند 90 درصد تماشاگر خودش را در ورزشگاه دارد، مسلماً براي پيروزي بيشتر تلاش مي‌كند و دست از احتياط و... مي‌كشد. براي اين منظور مي‌توانم ال‌كلاسيكو را مثال بزنم. وقتي بازيكن رئال تمام ورزشگاه را در اختيار هواداران تيمش مي‌بيند، به گونه‌اي روحيه مي‌گيرد كه فقط براي برد تلاش كند. در بازي برگشت در نوكمپ نيز همين حس را بازيكن بارسا دارد.

عامل برد پرسپوليس در دربي 79 چه بود؟
به نظرم نترس بازي كردن بازيكنان در كنار انگيزه بيشتر. من اين برد را تبريك مي‌گويم.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =