پیش از این یکبار وزارت راه ایران درخواست ملاقات با مقامات ترک را ارائه کرده بود که آنها پاسخی به آن نداده بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز ضرب‌الاجل ايران براي پلمب باك سوخت كاميون‌هاي تركيه‌اي در مرز بازارگان بود اما اين راهكار نيز كارساز نشد تا اختلاف ترانزيتي ايران و تركيه وارد مرحله جديدي شود.

رئيس كميسيون حمل و نقل اتاق بازرگاني تهران در اين زمينه به خبرآنلاین گفت: به دنبال درخواست ترك‌ها براي پلمب باك‌هاي سوخت كاميو‌ن‌هاي اين كشور، امروز دهم آذرماه براي آغار اين اقدام در نظر گرفته شد. ترك‌ها اعلام كرده بودند كه به سوخت ايران نياز ندارند تا كاميون‌هاي اين كشور مجبور نباشند مابه‌التفاوت مبلغ سوخت در ايران و تركيه را پرداخت كنند. ايران هم تصميم خود براي پلمب باك كاميون‌ها را از طريق وزات امور خارجه، اتاق بازرگاني و سنديكاي حمل و نقل اين كشور اعلام كرد اما با اين وجود از امروز كه اين كار آغاز شد، كاميون‌هاي ترك با باك خالي به مرز آمده بودند و به همين دليل وارد ايران نشدند.

مسعود خوانسازي ادامه داد:‌ اين موضوع موجب شد تا چند صد كاميون ترك، پشت مرز مانده‌اند و عصباني و نارحت هستند. تصور مي كنم آنها اين تصميم ايران را جدي نگرفته بودند. حال كه با آن مواجه شده‌اند اين موضوع را به اطلاع مقامات مسوول وزارت راه در آنكارا رسانده‌اند و آن‌ها نيز از طريق وزارت خارجه درخواست ملاقاتي با مسوولان وزارت راه كشورمان در هفته آينده ارائه داده اند.

به گفته معاون اسبق وزير راه در دولت اصلاحات، پيش از اين يكبار وزارت راه ايران درخواست ملاقات با مقامات ترك را ارائه كرده بود كه آنها پاسخي به آن نداده بودند. اين بار آن‌ها با جديت ايران در پلمب باك كاميون‌ها مواجه و مجبور شدند براي حل موضوع درخواست مذاكره كنند. به همين منظور قرار است شنبه آينده اين ملاقات در تهران انجام شود.

پیش از این مسعود خوانساری در گفت و گو با سایت صدای اقتصاد از آغاز پلمپ باک کامیون ها در مرز مشترک ایران و ترکیه حبر داده بود. اجرای این تصمیم در نهایت منجر به تغییر رفتار ترک ها در قبال کامیون های ایرانی شد. آمارها نشان می دهد از زمان آغاز مجادلات مرزی میان دو کشور میزان عبور کامیون های ایرانی به ترکیه و ترک به ایران به شدت کاهش یافته است. 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    29 4
    ایران رو جدی بگیرید... دیگه اون وضعیت قبلی نیست... برد
  • خواننده IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    7 16
    این هم تاوان ترکیه تا اون باشه که به ایران دست دوستی نده و وقتی تمام دنیا ایران را تحریم می‌خواهند به ایران کمک نکند... آره؟ واقعاً که یک عده دارند کاری می‌کنند که در تحریم‌های بعدی همین ترکیه هم دیگر به ایران رو نکند... ای کاش عقلانیت بازگردد...