رئیس کمیته پزشکی فدراسیون گفت که نرم افزار فدراسیون فوتبال، حساسیت دربی را برای نمونه گیری دوپینگ، بالا تشخیص نداده است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پاسخ به صحبت های قلعه نویی که از عدم نمونه گیری دوپینگ در دربی گلایه کرده بود گفت: خیلی ممنون که آقای قلعه نویی نگران این موضوع است. ولی ما در نیمه اول بیش از 80 مورد نمونه دوپینگ گرفتیم و با وجود تمام گرانی ها، آن ها را به آزمایشگاه فرستادیم. خیال آقای قلعه نویی راحت باشد که کسی نمی تواند دوپینگ هدفمند کند چراکه افسران ما ممکن است در هر مسابقه حاضر شوند و نمونه گیری کنند.
هاشمیان ادامه داد: تعداد کم نمونه های مثبت در لیگ ایران نشان می دهد که بچه های ما کارشان را درست انجام می دهند. مربیان لیگ می دانند که دلیلی ندارد از همه بازی ها نمونه بگیریم و ما این کار را به صورت رندوم انجام می دهیم. فدراسیون فوتبال نرم افزاری دارد که این نرم افزار بر اساس ارزش بازی ها، مسابقاتی را انتخاب می کند و بر اساس حساسیت آن ها به ما می گوید که از کدام بازی ها تست بگیریم. این نرم افزار که به صورت رندوم و بر اساس حساسیت، مسابقات را انتخاب می کند، دربی و بازی تراکتورسازی - استقلال را بازی های حساسی تشخیص نداده بود و بچه های ما هم تصمیم نگرفتند که به صورت هدفمند از این مسابقه تست دوپینگ بگیرند.
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: در نیم فصل دوم هرچه حساسیت مسابقات بیشتر شود، تعداد نمونه گیری ها هم افزایش خواهد داشت. خیال قلعه نویی هم راحت باشد که با لیگ با خطر دوپینگ هدفمند مواجه نیست.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =