امیر قلعه نویی این بار در سلامت تیم های حریف تردید دارد. او اخیرا از مهدی تاج خواسته تا کنترل دوپینگ جدی گرفته شود. میرشاد ماجدی سرپرست استقلال هم می گوید برای آنها عجیب است که چرا در دربی و بازی مستقیم شان با تراکتورسازی افسران دوپینگ حاضر نبودند.

آریا صالحی: این اتهامی سنگین است. امیر قلعه نویی آیا به تیم هایی که این اواخر استقلال را بردند شک دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ او بعد از باخت به تیم هایی مثل تراکتورسازی و پرسپولیس حالا تردیدی بزرگ را پیش روی لیگ قرار داده. قلعه نویی در آخرین کنفرانس مطبوعاتی اش قبل از بازی با راه آهن گفت:« من بازی های اخیر تیمم را دیدم. ما خوب بودیم اما نتیجه نگرفتیم.» او چند لحظه بعد واژه مهمی گفته است:« من از آقای تاج می خواهم که مراقب کنترل دوپینگ در نیم فصل دوم باشد. اگر این اتفاق نیفتد تیم هایی مبل استقلال ضرر می کنند.» او شک دارد. مشکوک است به بعضی تیم هایی که جلوی این تیم بازی کرده اند. این حرفش البته در لابلای حرفهای دیگرش علیه نبی و درباره ناکامی های استقلال خیلی دیده نشد اما مربی اسقلال داشت کدی واضح به فدراسیونی ها می داد. او برای حرفهایش حتما استدلالی داشته که چنین ادعایی را مطرح کرده است. درحالی که هنوز یک هفته از اعلام نام ایوب والی به عنوان بازیکنی که از مواد نیروزا استفاده کرده نگذشته است . بازیکن فولاد که به خاطر استفاده از ماده ناندرولون محروم شده . او یکی از 83 بازیکنی بوده که در نیم فصل اول تست دوپینگ داده اند و تنها نمونه او مشکل داشته است تا رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با افتخار بگوید رقم دوپینگ در نیم فصل اول کمتر از 2 درصد بوده است.

قلعه نویی اما خیلی تیزهوشانه درحالی که برای باخت های متوالی زیر فشار است ، جبهه جدیدی را به روی منتقدانش باز کرده است. او که بازیکنانش از ابتدای لیگ تا امروز در بازی های لیگ برتر تست دوپینگ نداده اند ، خواهان جدیت بیشتر در برخورد با ماجرای دوپینگ است. میرشاد ماجدی سرپرست استقلال در این باره به خبرآنلاین می گوید:«راستش من نمی دانم دقیقا چه اتفاقی افتاده که امیر قلعه نویی این موضوع را طرح کرده است اما به هر حال او یک مربی حرفه ای است که همه تیم ها را زیر نظر دارد. حتما چیزی برایش مشکوک بوده که این حرف را زده . ما در جلسات جمعی مان در این باره حرفی نزدیم.»

او که خود مدرس فیفا و بازیکن سابق ملی است درباره این پرسش که دربازی با تیم های حریف چیز مشکوکی ندیده است می گوید:«راستش ما باخت داشتیم. در یکسری از باخت ها ، تیم های رقیب خیلی خوب بودند، خیلی وقت ها هم ما بد بودیم. با تیم هایی هم بازی کردیم که خیلی بالاتر از سطح فوتبال ایران دویدند . به هر حال من نمی توانم نظری در این باره بدهم چون کارم سرپرستی است . امیر خیلی بهتر از من این نکات را زیر نظر دارد چون سرمربی تیم باید مسائل فنی رقیبانش را هم بررسی کند.»

قلعه نویی اگرچه اتهامی شفاف به کسی نزده اما اساس نتایج لیگ را با حرفش به چالش کشیده. ده سال قبل یکبار لیگ با چنین چالشی روبرو شد. زمانی که محمد احمدزاده سرمربی وقت برق شیراز بعد از شکست با چهار گل برابر پرسپولیس گفت :« چنین میزان دوندگی از پرسپولیس را در عمرم در فوتبال ایران ندیده بودم و به نظرم این دوندگی غیر طبیعی بود.» آن روز حرف های احمدزاده شوک بزرگی به فودتبال ایران وارد کرد و حالا قلعه نویی لیگ را برابر چالشی مجدد قرار داده است. میرشاد ماجدی اگرچه می گوید به طور مشخص نظری درباره دوپینگ ندارند اما از دلهره استقلال از اتفاقی می گوید که این فصل دیده است:« ما در هر سه بازی جام حذفی مان ماموران کنترل دوپینگ را در ورزشگاه ها دیدیم اما از باتدای فصل تا به حال بعید می دانم حتی یکبار هم تستی از بازیکنان ما گرفته شده باشد. برای مثال دو بازی بزرگ اخیر ما جلوی تراکتورسازی در تبریز یا دربی تهران ، تست دوپینگ نداشتیم.» قلعه نویی که برای باخت در این دو بازی زیر فشار است خیلی حرفه ای به مسئولان لیگ هشدار داده است. او که اخیرا حملات تندی به مهدی محمد نبی داشته ، حالا اساس لیگ چهاردهم را با ماجرای دوپینگ به چالش می کشد. درحالی که پرسپولیسی ها هنوز باخت 3 بر صفرشان در جام حذفی 3 سال قبل به ماجرای jack3 d ربط می دهند ، قلعه نویی هم گرفته نشدن تست دوپینگ در این بازی حساس را ایرادی بزرگ می داند و خواهان دقت بیشتر مسئولان لیگ است. اینکه می گوید استقلال از این اتفاق ضرر می کند یعنی تیم هایی هستند که از این ماجرای دوپینگ سود برده اند. او این اعتراضش را حالا بعد از پایان نیم فصل و بعد از باخت در دربی و شکست در تبریز برابر تراکتورسازی رسانه ای کرده است.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =