تسنیم نوشت:

وزیر خارجه بحرین از تشکیل یک یگان فرماندهی مشترک میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با هدف آنچه مقابله با ایران و ناآرامی‌های یمن خواند، خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر خارجه بحرین در مصاحبه با فایننشال تایمز اعلام کرد کشورهای حوزه خلیج فارس درحال تشکیل یک مرکز فرماندهی مشترک در عربستان با هدف واکنش دربرابر تهدیدهای احتمالی شبه‌نظامیان جهادی و ایران هستند.

شیخ خالد الخلیفه، وزیر خارجه بحرین گفت این نیروها که به اعتقاد کارشناسان در نهایت صدها هزار سرباز را در خود جای خواهد داد عملیات‌های نظامی خود را پس از اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در ماه جاری میلادی در قطر آغاز خواهد کرد.

وی در این مصاحبه گفت: به تکه تکه شدن عراق و وضعیت سوریه نگاه کنید. اگر افغانستان زمانی مدرسه تروریست‌ها بود، سوریه و عراق اکنون به دانشگاه آنها تبدیل شده‌اند. این گروه‌ها تهدیدی جدی به شمار می‌روند و بسیاری از مردم کشورهای ما به آنها پیوسته‌اند.

شیخ خالد که از اعضای خانواده سلطنتی به شمار می‌رود اعلام کرد که ایده این ساختار نظامی جدید دو سال پیش مطرح شد و بنا به ادعای وی از اکنون با هدف هماهنگی علیه تهدید فزاینده علیه ایران و ناآرامی‌های یمن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، این اقدام با هدف نزدیکتر شدن کشورهای عرب به یکدیگر پس از اختلاف نظر در موضوع مصر و اخوان‌المسلمین صورت گرفته است. کشورهایی مانند عربستان، امارات و بحرین با هدف نزدیکی مجدد به قطر سفرای خود را به دوحه فرستاده‌اند و در مقابل خواستار تغییر سیاست‌های این کشور در حمایت از اخوان‌المسلمین و پایان دادن به حمایت رسانه‌ای از این گروه از طریق شبکه‌ای مانند الجزیره هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =