ایسنا نوشت:

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران آمادگی همکاری‌های بین‌المللی در رابطه با عراق را دارد.

علی‌اکبر ولایتی که عصر یک‌شنبه با نیکولای ملادنف، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع دیدار داشت با تاکید بر این که ایران از دولت مشروع، قانونی و موردنظر مردم عراق دفاع می‌کند خاطرنشان کرد: از آن‌جا که این دولت توسط ملت عراق انتخاب شده است و مشترکات فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی فراوانی بین دو کشور وجود دارد جمهوری اسلامی ایران از دولت عراق حمایت می‌کند.

او با اشاره به اقدامات گروه‌های تروریستی در منطقه نیز گفت: امروز شاهد هستیم داعش و برخی دیگر از گروه‌های تروریستی توسط بعضی از کشورهای منطقه و غربی تشکیل شده‌اند که خود مدعی مبارزه با تروریسم هستند. هم‌چنین برخی از این کشورها اقدام به آموزش و دادن منابع مالی و نظامی به این گروه‌ها می‌کنند.

ولایتی ادامه داد: ما معتقد هستیم که سازمان ملل متحد باید به طور جدی، دقیق و فعال در عراق عمل کند. هم‌چنین این سازمان باید کشورهایی را که در منطقه از تروریسم و داعش دفاع می‌کنند را شناسایی کند و در حقیقت این وظیفه سازمان ملل است که به این امور رسیدگی کند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به برخی حمایت‌های خارجی از گروه‌های تروریستی منطقه تاکید کرد: اگر این گروه‌های تروریستی از خارج مرزهای عراق حمایت نشوند توسط ملت و ارتش عراق شکست خواهند خورد. در هر صورت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که در سطح بین‌المللی در رابطه با عراق همکاری کند ضمن این که نباید در امور داخلی عراق دخالت کرد.

او گفت: باید با تروریسم در هر جای دنیا که باشد مبارزه شود، از افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه و لبنان گرفته تا مناطق دیگر.

وی ادامه داد: متاسفانه تعدادی از اتباع کشورهای غربی به صورت داوطلبانه در داعش حضور دارند.

ولایتی با بیان این که در کمک به مردم عراق تردید نمی‌کنیم افزود: علاوه بر عراق به سوریه و لبنان نیز کمک خواهیم کرد چرا که معتقدیم باید مشکلات به صورت مسالمت‌آمیز و نه با استفاده از زور و شیوه‌های نظامی حل و فصل شود.

وی گفت: امروز شاهد هستیم که برخی کشورهای غربی به خود اجازه دخالت در امور کشورهای دیگر از جمله سوریه و عراق را می‌دهند و اعلام می کنند که حکومت‌های قانونی این کشورها باید تغییر کند.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: برخی کشورها به تروریست‌ها در جهت ناامنی منطقه کمک می‌کنند و این برخلاف تمام قوانین بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =