سینما و سیما به هم نزدیک شدند / پورمحمدی نماینده تام‌الاختیار شد

یک کمیته کاری مشترک بین سازمان سینمایی وزارت ارشاد و صداوسیما تشکیل می‌شود تا پاسخگوی خواسته‌ها و مطالبات اهالی سینما باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الله ایوبی معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی که به همراه معاونانش به دیدار محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما رفته بود، این پیشنهاد را مطرح کرده است.

محمد سرافراز هم با این پیشنهاد موافقت کرده و علی‌اصغر پورمحمدی معاون سیما را به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار برای تشکیل این کمیته و همکاری با سینماگران معرفی کرده است.

فاصله بین صداوسیما به‌عنوان سازمانی که سهم زیادی در تولید برنامه‌های نمایشی (فیلم و سریال) دارد و سازمان سینمایی وزارت ارشاد به‌عنوان متولی سینمای ایران درزمینه تولیدات داستانی و مستند، همیشه یکی از آسیب‌هایی بوده کارشناسان حوزه سینما و تلویزیون درباره آن صحبت کرده‌اند.

کمیته‌ای که حالا تشکیل آن با موافقت سرافراز مواجه شده، قرار است مشکلات این دو حوزه دقیق و کارشناسانه بررسی کند.
ایوبی در این دیدار گفته که سازمان صداوسیما می‌تواند نقش مهمی در حفظ آرامش سینما داشته باشد که قطعاً این حسن خوب در سایه حمایت از تولید فیلم‌های سینمایی ،حمایت از پخش فیلم‌های کوتاه و مستند،حمایت از پخش تیزرهای سینمایی،خرید رایت فیلم‌ها باقیمت مناسب و دیگر حمایت‌های مادی و معنوی میسر است.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پیش‌ازاین نیز برای نخستین حضور رسمی خود ، مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات را برگزید و در جمع اهالی رسانه حاضر شد.

رئیس سازمان سینمایی در این دیدار رابطه سینما و تلویزیون در کشورهای صاحب سینما را یک رابطه دوسویه دانسته که هم سینما و هم تلویزیون از آن نفع می‌برند؛ «به گمان من اهالی سینما این آمادگی را دارند تا در دوره جدید مدیریت سازمان صداوسیما، همکاری‌های مؤثر و خوبی با رسانه ملی برای تولید آثار درخور داشته باشند.»

محمد سرافراز هم با تأکید بر ضرورت ایجاد ارتباط بین این دو بخش، ابراز امیدواری کرد که با تشکیل کمیته مشترک بین این دو سازمان، گام‌های مؤثری برداشته شود.

محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، علیرضا رضا داد مشاور ارشد و دبیر جشنواره فیلم فجر، محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دکتر سید مصطفی ابطحی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی رئیس سازمان سینمایی را در این دیدار همراهی کردند و علی‌اصغر پورمحمدی معاون سیما هم در این دیدار حاضر بود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =