خانه ملت نوشت:

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه متقاضیان مسکن مهر توان پرداخت هزینه‌های اضافی را ندارند،گفت: وزیر راه وشهرسازی باید با حضور در کمیسیون عمران در این مورد توضیحاتی قانع کننده ارائه دهد.

محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از تکمیل نشده به موقع واحدهای مسکن مهر و افزایش قیمت آنها، گفت: وقتی دولتی با مردم قراردادی منعقد می کند باید برآن پایبند باشد و با تغییر دولت ها نیز نباید خدشه ای به مفاد قرارداد وارد شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر متقاضیان مسکن مهر از اقشار کم درآمد جامعه هستند، گفت: در دولت قبل درخصوص مسکن مهر قراردادی با مردم منعقد شد بنابراین دولت یازدهم نیز باید به قرارداد مذکور پایبند باشد و نباید بار اضافه ای بر دوش مردم تحمیل شود، چرا که اکثر متقاضیان مسکن مهر اقشار کم درامد جامعه هستند و امکان پرداخت هزینه های بیشتری را ندارند.

او ادامه داد:متقاضیان مسکن مهر زمانی که برای این واحدها ثبت نام کردند ، این کاررا با توجه به شرایط اعلام شده ازسوی دولت وقت و براساس برآوردهای مالی خود انجام دادند. اما بعد از گذشت زمان بر خلاف تعهدات، از متقاضیان به بهانه های مختلف وجوه اضافه طلب شد.

رضایی کوچی، گفت:در جلسه ای هم که در این رابطه به حضور رییس جمهور و وزیر راه وشهرسازی داشته ایم این مسئله مورد تاکید جدی قرار گرفت.

او با بیان اینکه دولت باید به جای تحمیل بار اضافه بر دوش متقاضیان مسکن مهر، منابع جدیدی بر آن تعریف کند، گفت: به هر حال قراردادی بین مردم و دولت در اینباره امضا شده است و در آن نیز ذکر نشده که قیمت ها بر اساس تورم افزایش خواهد یافت، بنابراین دولت باید منابعی جدید تعریف کند نه اینکه بار جدیدی برای مردم تحمیل کند .

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: تکمیل و تحویل نشدن واحدهای مسکن مهر نارضایتی مردم را در پی داشته و قطعا ادامه این وضعیت به صلاح مملکت نیست و هزینه های زیادی را برای کشور ایجاد می کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات مسکن از دغدغه های کمیسیون عمران است، گفت: قطعا مشکلات فعلی مسکن مهر در جلسات کمیسیون عمران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در این خصوص از وزیر راه وشهرسازی نیز دعوت می کنیم تا با حضور در این جلسات در خصوص راهکارهای وزارتخانه متبوعش برای چگونگی تکمیل و واگذاری واحدهای مسکن مهر توضیحاتی را ارائه دهد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    4 3
    اینجانب به آقای دکتر آخوندی وزیر محترم مسکن و شهرسازی حق میدهم که میزان آورده متقاضیان مسکن مهر را افزایش دهد بخصوص مسکن مهر پردیس ................. چون حقیقت بازار اینست که گرانی و ترورم سرسام آور روزانه راهی را برای ایشان باقی نمی گذارد ضمن اینکه بقول آقای دکتر روحانی که تاکید فرمودند احمدی نژاد به قیمت فقیر نمودن 75 میلیون ایرانی مسکن مهر را رقم زد لذا نباید نمایندگان مجلس ادامه راه غلط قبل را تاکید کنند هر کس مسکن میخواهد خودش باید پولش را بدهد... کوروش درخشان
  • هومن A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    5 1
    من نمیدونم اصلا یعنی چی.اولش به ما گفتن 32 میلیون فاز 8 پردیس هزینش میشه...بعد شد 42 میلیون حالا هم که میگن دوباره اضافه شده.من که نمیتونم 2 میلیون دیگه هم بدم باید چیکار کنم.اهای دلواپسای مجلس کجایید چرا ساکت نشستید.واااای
  • رضا A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    البته که این حرف اقای جهرمی حق اما سوال بنده از ایشان در خصوص مسکن ویژه تهرانسر که چرا ایشان با وجود تجمع چند باره اعضا این پروژه بعنوان نماینده محترم مجلس عکس العملی نشان ندادند در اون قرارداد هم 2300 نفر متحمل خسارات جبران ناپذیری شدند و حتی این عزیزان تجمع جلوی مجلس محترم داشتند اما کسی تاکنون پاسخگو نبوده بنظر میرسه این عزیز نماینده فقط مواردی که صلاح بدانند به قسم خود پایبندند ...اگه امکان داره تو جلسه این مورد هم پیگیری بشه تا ما هم تصور کنیم نماینده ما هم هستین...یا حق
  • مدنی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    4 1
    متقاض فاز ۱۱ پردیس هستم بعد از ۳ سال۲۵میلیون با قرض و وام واریز کردم حالا میگویند ۱۲ میلیون را تا آخر آذر ۹۳ واریز کنیم دیگه از کجا بیاورم
  • محمد A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    1 0
    من در سال 88 در شهر مهاجران اراک شهرک الغدیر ثبت نام کردم ومبلغ که در قرارداد بود با اینکه مستعجر بودم وبرایم بسیار مشکل بود پرداخت کردم که متاسفانه بعد از چهار سال موقع تحویل اعلام کردند که باید مبلغ 1011میلیون تومان پرداخت کنید تا واحد را به شما تحویل دهیم .و اگر هم نیاورید امتیاز از شما گرفته میشود ومبلغ شما در بانک مسدود میگردد من تا الان 17 تا از اقساطم را چرداخت کردم واقعا کی به فکر من کارگر هست که هم اجاره بدهم هم قسط منزلی که بعداز 5 سال بلاتکلیفه