کیهان نوشت:

کریمی‌قدوسی با اشاره به گزارش هسته‌ای وزیر امور خارجه به نمایندگان در جلسه غیرعلنی  مجلس اظهار داشت: وزیر خارجه در این جلسه طبق معمول وارد محتوای مذاکرات نشد و در زمان 45 دقیقه‌ای که صحبت کرد، بخش اعظم گزارش، وی به محتوای شکلی مذاکرات می‌پرداخت، اینکه چند دور مذاکرات انجام شده، مذاکرات دوجانبه و سه‌جانبه چند دور بود و ... .
وی افزود: وزیر امور خارجه در گزارش خود به لحاظ محتوایی تنها به مبانی اختلاف همیشگی میان ایران و 1+5 همچون اختلاف بر سر تعداد سانتریفیوژ‌ها،‌ اختلاف اندک بر سر آب سنگین اراک،‌ اختلاف بر سر سایت فردو و مسئله تحریم‌ها پرداخت.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: آقای ظریف در پاسخ به سوالات نمایندگان هم وارد جزئیات نشد و زمانی که در قالب تعداد سانتریفیوژ مورد نظر تیم هسته‌ای ایران در آخرین مرحله چه بوده، عنوان کرد که این جزئیاتی است که همیشه بر سر آن بحث می‌شود و توافقی صورت نگرفته و تا زمانی که موضوعی به تصویب نرسد، نمی‌شود صحبت کرد و حتما زمانی که توافق جامع به تصویب برسد، نمایندگان پس از آن از محتوای توافق مطلع خواهند شد.
کریمی‌ قدوسی اضافه کرد: نمایندگان همچنین در مورد اجرای توافق ژنو به صورت گام به گام انتقاداتی را مطرح کردند و وزیر خارجه نیز در مورد آن توضیح داد و به نوعی توجیه کرد و جلسه بطور کل برای نمایندگان جلسه مؤثر نبود و به سوالات، پاسخ‌های لازم داده نشد و دغدغه‌ها بر سر جای خود باقی است.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387667

برچسب‌ها