نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی خود در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه عرب و همزمان با روز همبستگی با ملت فلسطین از وفاداری به آرمان فلسطین سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از صفحه شبکه الجزیره در توئیتر نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب در جمع وزرای امور خارجه عرب گفت: آرمان فلسطین به عنوان اصلی ترین مسئله برای جهان عرب باقی خواهد ماند. او همچنین اسرائیل  را یک رژیم نژادپرست دانست.

وی افزود: تصمیم اسرائیل در تصویب طرح «ماهیت قوم یهود» برای اسرائیل در واقع اعلان صریحی از رژیمی نژادپرست علیه ملت فلسطین است. این طرح به لحاظ شکل و محتوا پذیرفتنی نیست. هر سخنی درباره «دولت قوم یهود» منجر به نابودی فرایند صلح عادلانه و همه جانبه و تشکیل دو کشور مستقل خواهد شد.

در همین حال محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در سخنرانی خود در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه عضو کمیته پیگیری طرح صلح عربی در قاهره گفت: اسرائیل با تصویب قوانین نژادپرستانه به یک رژیم آپارتاید تبدیل شده است.


به گزارش واحد مرکزی خبر عباس افزود: ما هرگز یهودی بودن اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت. ما در قطنامه پیشنهادی خود به شورای امنیت بر تشکیل کشور فلسطین تاکید کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: قوانین جدید اسرائیل مطابق وعده های بلفور است. ما دیگر نمی توانیم منتظر بمانیم و نمی توانیم این شرایط را بپذیریم.
محمود عباس گفت: اسرائیل اشغالگر نمی خواهد هیچ مسئولیتی بپذیرد. این رژیم به دنبال تشکیلات خودگردانی است که هیچ قدرتی نداشته باشد. اسرائیل می خواهد نوار غزه را از تشکیلات خودگردان جدا کند، زیرا می داند بدون نوار غزه امکان تشکیل کشور فلسطین وجود ندارد.
عباس افزود: ما می دانیم که ارائه قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت چه پیامدهایی خواهد داشت، اما خطرناکترین مسئله ادامه شرایط کنونی است. ما به تلاش برای تحقق وحدت فلسطینی ادامه خواهیم داد. ما شریکی برای صلح در اسرائیل نداریم. من به باراک اوباما و جان کری فرصت های زیادی دادم، اما دیگر چاره ای جز بین المللی کردن مسئله فلسطین داریم.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    6 1
    فلسطینی وجود نخواهد داشت مگر اینکه فلسطینیان دست از دشمنی با هم بردارند و برای سرزمینشون بجنگند و خون بدهند.