ایرنا نوشت:

نایب رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: اگر محمدجواد ظریف در صحن مجلس حاضر شود، قطعا عقلانیت و متانت وی پیروز خواهد شد.

اسماعیل جلیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه قرار است سوال برخی نمایندگان از وزیر امورخارجه در صحن مجلس قرائت شود، گفت: ظریف امروز در صحن علنی گزارش کاملی از مذاکرات وین داد و عملکرد تیم مذاکره کننده در مسقط و وین نشان‌دهنده تلاش خستگی‌ناپذیر آن‌ها است.

نماینده مردم دزفول در مجلس ادامه داد: مجموعه سخنان امروز وزیر امورخارجه نشان می‌دهد که بطور یقین مجموعه عملکرد تیم مذاکره‌کننده بر اساس دستوراتی بوده که از تهران به آن‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس اگر طرح موضوعی در صحن صورت گیرد با رای قاطع و همراهی قاطبه نمایندگان با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، همراه خواهد بود.

برخی از نمایندگان با تندروی‌های خود به دنبال قربانی کردن نظام هستند

نماینده مردم رشت در مجلس نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره طرح سوال از وزیر امورخارجه در صحن مجلس اظهار داشت: ظریف امروز به سوالات پاسخ داد و سوالات از وزیر خارجه در صحن علنی ادامه روند تحت فشار قرار دادن تیم مذاکره‌کننده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: سوال از وزیر امور خارجه در صحن قطعا به ضرر و در راستای تضعیف تیم مذاکره‌کننده است، بنابراین اگر سوال یا توصیه‌هایی به وزیر امورخارجه داریم باید خارج از فضای صحن عمومی مجلس باشد و در فضای سیاسی پر تنش و با شلوغ کاری و ایجاد سرو صدا نمی توانیم حرف خود را بزنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اظهار داشت: برخی ها تصور می کنند با این کارها می توانند به تیم مذاکره کننده فشار وارد کنند و به دنبال نفع شخصی خود هستند.

وی افزود: وزیر امورخارجه کشورمان صبح امروز در صحن علنی گفت که همه ما باید وقف جمهوری اسلامی و نظام شویم، اما خود نظام را کسی نباید قربانی کند و من فکر می‌کنم برخی دوستان ما در مجلس با تندروی های خود به دنیال قربانی کردن نظام هستند.

 

جواد کریمی قدوسی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت که قرار است هفت سوال از وزیر امورخارجه که به امضای ۱۰۰ نماینده رسیده، فردا (یکشنبه) در صحن علنی از وی پرسیده شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفته بود: ما از یک سال گذشته همکاری کردیم و سوالات خود را به تعویق انداختیم، ما هفت سوال از قبل از ژنو تا وین ۶ درباره این مذاکرات، محتوای توافق، عملکرد تیم مذاکره‌کننده و زیاده‌خواهی‌های آمریکا داشتیم.

وی اضافه کرد: پس از توافق با هیات رییسه بنا شد این سوالات در یک سوال تجمیع شود و این سوال از آقای ظریف در جلسه علنی مجلس پرسیده شود.

در خلاصه سوال این نمایندگان آمده است: ۱) دلیل نادیده گرفتن مصادیق حقوق هسته‌ای ملت ایران در موافقت نامه ژنو چیست؟ ۲) آیا وقت آن نرسیده با پشتوانه این ملت انقلابی و شهدای این مرز و بوم در مقابل اهانت‌های مقامات آمریکا و رفتارهای غیردیپلماتیک مقامات متکبر غربی عکس‌العمل انقلابی در وزن وزیر خارجه جمهوری اسلامی نشان دهید و از خوش‌بینی خود به این مقامات فریبکار و غیرقابل اعتماد غربی و آمریکایی بکاهید؟

رهبر معظم انقلاب پنج شنبه گذشته در جمع بسیجیان، تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را تحسین کردند و گفتند: اولا بنده با تمدید مذاکرات مخالف نیستم به همان دلیلی که با اصل مذاکره مخالف نبودم و دلایل آن را هم گفتم، حالا هم با تمدید مذاکرات مخالفت نمی‌کنیم.

ایشان خاطر نشان کردند: هیات مذاکره‌کننده ما پرتلاش و جدی هستند، حقا و انصافا، ایستادگی می‌کنند، با منطق حرف می‌زنند، زیربار حرف زور نمی‌روند و دارند کار می‌کنند، این را همه توجه کنند، با جدیت، منطق و دلسوزی کار می‌کنند و منطقی هم کار می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: همه بدانند هم کسانی که طرف مذاکره هستند و هم کسانی که در داخل نگران این مسئله هستند و نگاهشان به این مذاکرات است، همه بدانند اگر مذاکرات به نتیجه نرسد آن که بیش از همه ضرر می‌کند ما نیستم، آمریکایی‌ها هستند.

ایشان همچنین فرمودند: اگر حرف منطقی وسط بیاید، حرفی نداریم، قرارهای عادلانه و عاقلانه را قبول می‌کنیم اما آنجایی که پای زورگویی و زیاده‌طلبی باشد، نه، جمهوری اسلامی از صدر تا ذیل، هم مردمش و هم مسوولینش قبول نخواهند کرد، این را بدانند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید مولایی A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    16 0
    می خواستم خدمت سر دبیر خبر انلاین عرض کنم که آقای اسماعیل جلیلی نماینده مردم شهید پرور مسجد سلیمان است و نماینده مردم دزفول نیست لطفا خبر را اصلاح بفرمایید ممنون حمید مولایی شهر وند مسجد سلیمانی
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 3
    یا لبخندش جواب می دهد
  • حميدرضا احمدزاده A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    9 0
    بنده خدا اين اقاي ظريف هم توي مذاكرات با ٥١ بايد جواب پس بده هم توي مجلس به نمايندگان محترم هم به هيئت محترم دولت لابد اخر شبم ميره خونه به همسرشون بايد جواب پس بدن خسته نباشي قهرمان خداقوت اقاي ظريف
  • حسن A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    8 0
    میخواستم از مردم شریف کشورم بدلیل حضور نمایندگان شهرم چون کریمی قدوسی و قاضی زاده کمال عذرخواهی رو داشته باشم برای هزارمین بار انشالله دیگر تکرار نخواهیم کرد و به عرضتان برسانم که این اقای کریمی قدوسی همان شخص دانشمندیست که معاهده جدیدی به نام ام پی تی طراحی و تصویب رساندند
  • سعید A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    8 0
    این دو تا سوال بفرمایید چه کسانی پرسیدن؟ مجلس و نمایندگان محترم بیشتر از این خوشون رو سبک نکنن... بخدا از شما دیگه کسی توقع نمایندگی نداره....