مدیرکل سیاسی وزارت کشورگفت: خوشحالم که اتحادیه جدید انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در این دانشگاه شکل می گیرد. این تشکیلات می تواند حفاظی برای جلوگیری از اقدامات فراقانونی سودجویان در انجمن های اسلامی باشد.

به گزارش خبرآنلاين، محمد امین رضازاده در مراسم اختتامیه اولین اجلاس تشکل ها و انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور که در واحد ارومیه برگزار شد. اظهار کرد: از مسئولین دانشگاه آزاد تشکر می کنم که اجازه دادند اتحادیه جدید انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد شکل بگیرد.

وی افزود: از منظر مقام معظم رهبری یک دانشجو باید درس بخواند. درس خواندن، تهذیب و ورزش سه توصیه مهم ایشان به دانشجویان است. دانشجو در کنار درس خواندن باید نسبت به مسائل سیاسی کشور حساس باشد. عدالت خواهی، آرمان خواهی و آزادی خواهی، استبداد ستیزی، نقد و صداقت باید در میان دانشجویان ما وجود داشته باشد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشورگفت :دانشجو باید یک فهم صحیح از آنچه که دارد در کشور و دانشگاهش می گذرد داشته باشد. باید سیاست ورزی کند ولی سیاست زدگی و سیاست بازی نکند.

وی ادامه داد:دانشجو نباید ازجریان های سیاسی بیرون دانشگاه خط بگیرد و این دانشگاهست که باید به مراکز قدرت نقشه راه را نشان دهد نه بالعکس.

رضازاده اظهار کرد: لازمه فعالیت دانشجویی، استقلال در فعالیت ها و شناسنامه دار بودن تشکل های دانشجویی است. از الزامات جامعه ای که خواهان نشاط اجتماعی و سیاسی است وجود فعالیت های دانشجویی در دانشگاه ها است.تشکل های دانشجویی متشکل از گروهی مشخص اند و بایستی در چارچوب قوانینی مشخص فعالیت نمایند.

وی افزود:در مرامنامه و اساسنامه همه تشکل های سیاسی التزام به قانون اساسی آمده است. به موجب قانون همینطور که حق تشکیل یک تشکل وجود دارد باید پس از تشکیل آن، دولت هم از هر تشکلی حمایت کند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشورگفت :فرهنگ کار سیاسی در جامعه ما نوپاست و انتخابی به معنای انتخاب از پایین به بالا در درون احزاب وجود ندارد و گاها حرفهای شخصی افراد از زبان احزاب زده می شود.

وی افزود:باید گفت همین که مجوزهای لازم برای این اجلاس دانشجویی در ارومیه داده شده و شرایطی مهیا شده تا شما انجمن های اسلامی دانشجویان دور هم جمع شوید و تشکیلات جدیدی را ایجاد کنید برای کشور امیدبخش است.

رضازاده تاکید کرد:در حوزه سیاسی تعریف پاکدستی این است که یک مسوول در حوزه اختیار خودش قانون را رعایت کند. انصاف را رعایت کند. اخلاق را رعایت کند. یک مسوول باید به همه سلایق سیاسی با یک چشم نگاه کند و سلیقه ای با آنها برخورد نکند.

وی اضافه کرد:جامعه مدنی و توسعه سیاسی الزاماتی دارد که باید در آن فعالیت سیاسی امنیت داشته باشد و قانون هم از آن حمایت کند و دولت و مسوولین نیز حامی این قبیل فعالیت ها باشند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشورگفت :از الزامات دموکراسی شناختن حقوق مخالف است. هرکسی ادعای دموکراسی کند باید گفت که الفبای آن این است که حقوق مخالف را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: وقتی در یک دانشگاه تشکل هایی با گرایش های مختلف داریم باید رفاقت در کنار رقابت قرار بگیرد. اگر بخواهیم در یک جامعه مدنی زندگی کنیم باید حقوق مخالف را به رسمیت بشناسیم. متاسفانه امروز بزرگترین مشکل جامعه سیاسی ما افراط و تفریط است.

رضازاده اظهار کرد:خوشحالم که اتحادیه جدید انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در این دانشگاه شکل می گیرد. این تشکیلات می تواند حفاظی برای جلوگیری از اقدامات فراقانونی سودجویان در انجمن های اسلامی باشد.

وی ادامه داد:امیدوارم که موضع گیری های این اتحادیه، موضع گیری اعضایش باشد و دخالتی از بیرون را شاهد نباشیم که قطعا به هر تشکل سیاسی آسیب می زند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشوردر پایان درباره وضعیت دریاچه ارومیه نیز چنین گفت: متاسفانه معضل کم آبی یک مشکل جهانی است. اگر همین تشکل های زیست محیطی ارومیه بیایند مشکلات این دریاچه را بررسی کنند و واقعیات را به مردم و مسوولین منعکس کنند کاری مفید در جهت شفاف سازی انجام داده اند. اگر مشکل زیست محیطی این دریاچه حل نشود ممکن است که این مساله بعد سیاسی و حتی امنیتی نیز پیدا کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =