۰ نفر
۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

تسنیم نوشت:

در حالی که یک فرستاده آمریکایی از دو روز پیش به دور از چشم رسانه‌ها در بیروت به سر می‌برد، معاون بخش خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه نیز ۸ و ۹ دسامبر به لبنان سفر خواهد کرد.

روزنامه النهار لبنان اعلام کرد که فرانسوا جیزو مدیرکل بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه فرانسه روزهای 8 و 9 دسامبر آینده به لبنان سفر خواهد کرد تا یک روز قبل از سفر تمام سلام نخست‌وزیر لبنان به پاریس با مقامات بیروت رایزنی کند.

منابع آگاه اعلام کردند که این گفتگو در زمینه موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان است تا دامنه گفتگوها بین گروه‌های داخلی و خارجی لبنان برای کشف دستاوردهای این روند آغاز شود.

فرانسه اعلام کرده که تحرکات این کشور در ازای لبنان تکمیل کننده حرکت به سمت عربستان سعودی و ایران خواهد بود.

همچنین روزنامه الجمهوریه لبنان به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه نوشت که یک فرستاده آمریکایی از دو روز پیش به دور از اطلاع رسانه‌ها برای بررسی اوضاع منطقه و دیدار با مقامات لبنانی هم‌زمان با مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 در وین وارده بیروت شده است.

براساس این گزارش ورود این فرستاده آمریکایی چند ساعت قبل از خروج دیوید هیل سفیر آمریکا در لبنان برای عزیمت به واشنگتن جهت انجام برخی رایزنی‌ها با مقامات این کشور بوده است.

به نوشته این روزنامه آمریکا هم‌زمان با این فرستاده، به برخی دیگر از کشورهای مختلف نیز افراد مشابهی را فرستاده تا در زمینه مذاکرات موجود با ایران آن‌ها رایزنی کنند.

همچنین منابع فلسطینی به روزنامه الرأی اعلام کردند که یک هیئت بین‌المللی امنیتی در اقدامی بی سابقه برای تهیه گزارشی در زمینه راهکارهای مبارزه با تروریسم در داخل اردوگاه‌های فلسطینی به لبنان سفر کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =