سوشا می گوید در روز دربی هرگز قهر نکرده بود.

مهدی یکتا:از نظر حمید درخشان، سرمربی پرسپولیس تهران، سوشا مکانی مرد جام حذفی است و بر همین اساس در بازی با گل‌گهر سیرجان هم از وجود این دروازه‌بان پنالتی‌گیر سود برد. سوشا مکانی هم به بهترین شکل ممکن به اعتماد درخشان پاسخ مثبت داد و 3 پنالتی حریف را گرفت هر چند یک پنالتی را هم هدر داد و ...

حالا بايد به تو لقب متخصص جام‌حذفي داد. اين‌طور نيست؟
(مي‌خندد)خدا را شكر مي‌كنم كه توانستم دل هواداران را به كمك ساير بچه‌ها شاد كنم.

فكرش را مي‌كردي بعد از دربي، در جام‌حذفي در تركيب اصلي بازي كني؟
به نكته خوبي اشاره كرديد. در دربي اخباري ساختگي روي خروجي برخي خبرگزاري‌ها منتشر شد مبني بر اين كه من روي نيمكت نبودم يا قهر كردم و از اين حرف‌ها كه همه اين اخبار كذب و ساختگي بود!

اما وقتي تلويزيون، اتوبوس تيم پرسپوليس را نشان مي‌داد، آخرين نفر از اتوبوس پياده شدي و قيافه عبوس و گرفته‌اي داشتي.
من هميشه عادت دارم چه بازي كنم و چه بازي نكنم، مي‌روم و ته اتوبوس مي‌نشينم. روز دربي هم همين‌طور بود و بنابراين عادي بود كه آخرين نفر پياده شوم و در مورد قيافه‌ام هم بايد بگويم بازي دربي جاي شوخي و خنده نيست و يك مسابقه جدي است.

چرا با نيلسون گرم نكردي؟
لطفاً اين موضوع را بنويسيد كه در تيم ما براساس تصميم كادرفني فقط گلر اصلي گرم مي‌كند و در بازي با گل‌گهر هم نيلسون با من گرم نكرد. متأسفانه دوستان بدون بررسي لازم اين اتفاقات طبيعي را بزرگ مي‌كنند تا حاشيه بسازند.

پس از گل دوم پرسپوليس و مسجل شدن پيروزي با حميد درخشان شادي خود را تقسيم كردي؟
خدا را 100 هزار مرتبه شكر كه برديم، برد شيريني هم بود. دوستان استقلالي از هفته‌ها قبل كري مي‌خواندند و عدد 4 را نشان مي‌دادند اما به لطف آن بالايي و تلاش بچه‌ها تمام عددها از 4 و 6 گرفته تا 10 و حتي سال‌ها بعد 40 و 50 و ... به نام پرسپوليس ثبت شد!

برگرديم به بازي با گل‌گهر سيرجان! چرا پنالتي زدي؟ يا بهتر است بپرسيم با توجه به اين كه پنالتي خراب كردي، باز هم حاضري پنالتي بزني؟
مجيد غلامي دروازه‌بان گل‌گهر از دوستان صميمي‌ام است كه در تيم‌ملي جوانان با هم بوديم و حقش است در ليگ برتر بازي كند. او خيلي خوب جهت ضربه پنالتي‌ام را تشخيص داد اما باور كنيد دروازه را من نديدم!

چطور؟
دليلش را نمي‌دانم اما برخلاف تمام ورزشگاه‌هاي ايران، ورزشگاه اختصاصي گل‌گهر سيرجان به جاي شمالي و جنوبي، شرقي و غربي ساخته شده و در طول بازي نور آفتاب مستقيم توي چشم من بود. در زمان ضربات پنالتي ناگهان سايه توي دروازه افتاده بود و باعث شد ديدم كافي نباشد البته توجيه نكرده و اعتراف مي‌كنم ضربه‌ام را خيلي بد زدم!

وقتي پنالتي حريف را مي‌گرفتي، به خودت اشاره مي‌كردي و حرف مي‌زدي. ماجرا چه بود؟
مي‌خواستم به هواداران، مربيان و بازيكنان پرسپوليس پيغام بدهم كه من اينجا هستم و نگران هيچ چيز نباشيد! شما مي‌دانيد استرس ضربات پنالتي بسيار بالاست. خودم كه بعداً بازي ذوب‌آهن و استقلال را تماشا كردم، استرس تمام وجودم را فراگرفت اما نمي‌دانم چرا در لحظه‌اي كه خودم قرار است پنالتي بگيرم، هيچ استرسي ندارم!

به نظر مي‌رسد در جام‌حذفي راحت‌تر از ليگ برتر گلري مي‌كني.
نه، اتفاقاً دروازه‌باني در ليگ برتر راحت‌تر است چون فرصت جبران در بازي‌هاي بعدي وجود دارد. در حالي كه در جام حذفي اولين اشتباه، مي‌تواند آخرين اشتباه باشد و باعث حذف يك تيم شود. همين گل‌گهر، نفت مسجدسليمان و سپاهان را حذف كرده بود و مي‌توانست حتي ما را هم حذف كند اما خدا را شكر به خير گذشت.

خودت دوست داشتي سرنوشت بازي با گل‌گهر به ضربات پنالتي كشيده شود؟
اصلاً و ابداً! دلم مي‌خواست در همان 90 دقيقه كار را تمام كنيم اما به پنالتي كشيده شد. باورتان نمي‌شود من يكي به اين مسائل و سوپراستار شدن در ضربات پنالتي و چنين چيزهايي فكر نمي‌كنم و هدفم كمك به پرسپوليس است.

به عنوان سؤال آخر،از پرسپوليس جدا مي‌شوي يا در اين تيم خواهي ماند؟
صددرصد در پرسپوليس مي‌مانم. مي‌مانم و به تيم محبوبم كمك مي‌كنم تا قهرمان جام‌حذفي شود و يك بار ديگر هم مي‌گويم انتخاب پرسپوليس بهترين تصميم من بود و دوستان نمي‌توانند با حاشيه‌سازي مرا دلسرد كنند!

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =